Jarosław Kotowski, prezes Noobz From Poland, w rozmowie z ISBtech o rozwoju producenta gier, pracach w ramach serii Total Tank i emisji Play of Battle.
1. Na jakim etapie są prace nad Total Tank Generals oraz Signum Temporis?
Prace nad Total Tank Generals i Signum Temporis toczą się zgodnie z harmonogramem ustalonym wspólnie z wydawcą – 505 Games. Regularnie realizujemy kolejne kamienie milowe, które są akceptowane przez wydawcę.
Na koniec sierpnia oddajemy do wydawcy kolejne wersje obu tytułów spełniając kolejne kamienie milowe. Zakończenie prac nad Total Tank Generals jest zaplanowane na pierwszą połowę przyszłego roku, a prac nad Signum Temporis na drugą połowę 2022.
2. W jaki sposób chcecie osiągnąć status lidera w sektorze gier strategicznych?
Kluczowym aspektem w osiągnięciu pozycji lidera jest tworzenie dobrych gier. To z kolei możemy osiągnąć poprzez:
zatrudnianie bardzo dobrych specjalistów, oraz
współpracę z najlepszymi wydawcami.
Już od kilku lat konsekwentnie realizujemy strategię współpracy z 505 Games. Ta współpraca daje nam wiele korzyści – z jednej strony komfort finansowy przy tworzeniu gier, a także wzmocnienie ich potencjału marketingowego, który później przekłada się na wyniki sprzedażowe.
Od początku roku prowadzimy też otwarte rekrutacje na stanowiska w naszej firmie i przyciągamy coraz lepszych specjalistów z czołowych polskich studiów gamedev. Ważna jest dla nas również organizacja pracy – dlatego wprowadzamy metodykę SCRUM. Tylko w tym roku udało nam się zatrudnić specjalistów z takich studiów jak CD Projekt RED, 11bit czy Huuuge Games.
Zdajemy sobie sprawę, że osiągnięcie statusu lidera w sektorze gier strategicznych to proces, który nie wydarzy się nagle. Jednakże mamy duże ambicje i jasno określony plan. Skupiamy się na coraz większych tytułach i budujemy kompetencje naszego zespołu. To oraz coraz ciekawsze projekty (jak chociażby Play of Battle) przybliżają nas do wyznaczonego celu.
3. Czy planujecie dywersyfikację działań o produkcję gier z innego gatunku niż
strategiczne?
W rynku gier strategicznych widzimy pewną niszę, w której chcielibyśmy się specjalizować, ale też stale obserwujemy trendy na rynku i eksplorujemy potencjalne szanse. Każdy gatunek gier wymaga jednak pozyskania ludzi z odpowiednimi umiejętnościami i zrozumieniem danego segmentu.
Nasza spółka-córka Rookiez from Warsaw pracuje obecnie nad pre-produkcją bardziej casualowej gry, która będzie przeznaczona na PC oraz konsole nowej generacji. Efekty pre-produkcji chcemy pokazać do końca tego roku.
Powoli rozważamy naszą obecność na rynku VR, gdyż widzimy potencjalne szanse dla gier strategicznych w tym segmencie.
4. Na jakich platformach będą dostępne Wasze gry?
Gry strategiczne dominują na starych dobrych PC, jednak coraz częściej można je również spotkać na innych platformach. Dlatego o ile Signum Temporis planujemy wydać przede wszystkim na PC, o tyle Rookiez from Warsaw z założenia zakłada tworzenie gier na różne platformy. Jak wcześniej wspomniałem, zaczynamy spoglądać w kierunku rynku VR.
5. Na jakim etapie są prace nad Total Tank Simulator 2?
Prace nad Total Tank Simulator 2 są na początkowym etapie. W tym momencie wewnętrzne demo techniczne, które udzieli nam odpowiedzi na wiele pytań dotyczących tego co w grze będzie możliwe. Z całą pewnością chcemy postawić na rozbudowaną fizykę oraz destrukcję otoczenia. Niemniej ważne będą dla nas elementy gameplay’owe. Już na tym etapie analizujemy co TTS2 mógłby dostarczyć graczom, czego nie otrzymali w pierwszej części gry.
Prace nad demem technicznym zakończymy jeszcze w tym roku. Nie wykluczamy, że efekty tych prac będą przedstawione największym międzynarodowym wydawcom.
6. Czy w Total Tank Simulator 2 pojawią się elementy znane z Total Tank
Simulator? Czym zaskoczycie graczy?
Na ten moment jest jeszcze za wcześnie by składać jasne deklaracje dotyczące tego tytułu. Sami jeszcze szukamy odpowiedzi na te pytania tworząc demo techniczne. Chcemy aby gracze mogli cieszyć się zaawansowaną fizyką, wieloma różnorodnymi jednostkami oraz ciekawym gameplay’em.
W odróżnieniu od pierwszej części TTS, kontynuacja będzie jednocześnie wydana na PC oraz konsolach nowej generacji. Wierzymy, że poszerzy to znacznie grono osób zainteresowanych TTS2.
7. Kiedy planujecie premierę tytułu?
Nasze wstępne założenia to końcówka 2023, ale będziemy w stanie to potwierdzić po zakończeniu prac nad demem technicznym.
8. Jak wygląda Wasza współpraca ze spółką Play of Battle SA, od której nabyliście 40% akcji? Jakie projekty obecnie realizujecie?
Nasza współpraca z Play of Battle układa się jak najlepiej. W czerwcu rozpoczęliśmy zbiórkę crowdfundingową na platformie CrowdWay, w ramach której udało nam się pozyskać ponad 1,5 mln zł na stworzenie gry pod tą samą nazwą, do której tworzenia zaprosiliśmy specjalistów z dziedziny geopolityki, wojskowości i historii. Jesteśmy zadowoleni z zebranej kwoty, gdyż pozwoli on nam na dopracowanie koncepcji gry oraz na pre-produkcję gry.
W kolejnym roku Play of Battle powinno już być w stanie pokazać coś więcej graczom i potencjalnym inwestorom.
9. Możecie powiedzieć coś więcej o spółce Rookiez from Warsaw – nad jakimi
projektami będzie pracować studio?
O ile początkowo Rookiez from Warsaw miało robić wiele gier jednocześnie, postanowiliśmy skupić się na jednym tytule. W chwili obecnej trwa pre-produkcja gry, o której powiemy więcej w najbliższych miesiącach. Na tym etapie mogę powiedzieć, że produkujemy bardziej casualową grę strategiczną skierowaną do bardzo szerokiego grona graczy. Potencjalnie produkcja ta będzie przeznaczona na PC, konsole nowej generacji, a być może również VR.
10. Czy dostrzegacie już zalety dołączenia do rynku publicznego NewConnect?
Wejście na NewConnect to w szczególności zalety dla naszych inwestorów, gdyż motywują nas do zachowania przejrzystych zasad informowania wszystkich uczestników i obserwatorów rynku o ważnych zdarzeniach w życiu Noobzów, a także dają inwestorom swobodę w nabywaniu i sprzedawaniu akcji Spółki.
Życzylibyśmy sobie, aby spółka była lepiej rozpoznawalna na rynku i obecna w świadomości inwestorów. Mamy jednak nadzieję, że nasza konsekwencja w działaniu i jakość produkowanych przez nas tytułów przyczynią się do tego.
11. Jakie są wasze plany do końca 2021 r.?
W nadchodzącym półroczu na pewno nie będziemy się nudzić. Prace nad Total Tank Generals i Signum Temporis toczą się swoim tempem. Do końca roku oddamy jeszcze 2 kamienie milowe w każdym z tytułów (łącznie ze wspomnianymi z końca sierpnia – red.). Oprócz tego trwają prace nad koncepcją gry Total Tank Simulator 2, które mamy nadzieję zakończyć w 4 kwartale. W Rookiez trwa preprodukcja nowego tytułu, a w Play of Battle zaczynamy prace nad koncepcją gry i budowaniem zespołu.