Mateusz Tarczynski, Woodpecker

Mateusz Tarczyński, prezes spółki Woodpecker, w rozmowie z ISBtech, o wynikach finansowych, polityce cenowej i nowej inicjatywie biznesowej.

Gratuluje dobrych wyników, jakie wypracowała spółka w minionym kwartale. Czy podtrzymujecie swoje prognozy sprzedażowe na 2021 rok?

Dziękuję za dobre słowa. Za nami dobry kwartał, który przybliżył nas do realizacji prognoz na 2021 rok. Na koniec trzech pierwszych kwartałów wypracowaliśmy 77% prognozowanego przychodu i ponad 66% prognozowanego wyniku netto. W trzecim kwartale mieliśmy sporo niestandardowych kosztów związanych z debiutem na NewConnect. Dodatkowo przed nami wyniki za IV kw., który jest dla nas historycznie najlepszy.

Wskaźnik ARPA w trzecim kwartale 2021 roku wyniósł 110 USD, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie prawie 43 proc. r/r? Co wpływa na dynamiczny wzrost tego wskaźnika?

Wypracowany wzrost ARPA jest związany z innowacyjnym modelem cenowym, który umożliwia skuteczny up-selling. Nasi klienci częściej decydują się na wybór droższych, bardziej rozbudowanych abonamentów miesięcznych. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, jest to wzrost na poziomie 6,64 proc.

Co jest przyczyną tego, że klienci coraz częściej decydują się na wybór droższych, bardziej rozbudowanych abonamentów miesięcznych oraz procentowym wzroście udziałów abonamentów rocznych?

Od lat konsekwentnie pracujemy nad usprawnianiem i rozwijaniem naszego produktu. Dodajemy nie tylko nowe funkcje, ale spora część prac poświęcona jest doświadczeniu użytkownika tzw. UX (User Experience). Zwiększamy również możliwości osiągania coraz lepszych wyników biznesowych przez naszych klientów.

Użytkownicy naszej aplikacji odnoszą coraz większe sukcesy i dzięki temu są skłonni płacić więcej i rozszerzać użycie naszego oprogramowania w swoich firmach. Również coraz więcej klientów decyduje się na wybór planu rocznego, który na dzień 30 września 2021 roku stanowił 6,9 proc. wszystkich subskrypcji.

Dużo SaaS’ów, głównie w USA, raportuje wskaźnik NDR (Net Dollar Retention Rate), czy zamierzacie też go pokazywać?

Postanowiliśmy na początek posługiwać się podstawowymi wskaźnikami, takimi jak MRR czy ARPA. Być może z czasem będziemy dodawać kolejne metryki do naszych raportów.

Podobnie jak Livechat chcecie skrócić okres próbny. W jakich jeszcze innych
aspektach wzorujecie się na tej spółce?

Skrócenie darmowego okresu próbnego z 14 do 7 dni było już wcześniej przez nas analizowane i testowane. Wyniki przyniosły pozytywne rezultaty i bardzo prawdopodobne jest to, że zmiana zostanie wprowadzona na stałe podczas czwartego kwartału.

Krótszy okres próbny ma wpływ na skrócenie procesu zakupowego, co skutkuje szybszym skłonieniem użytkownika do wykupienia subskrypcji. Oczywiście na Livechat patrzymy z podziwem, to tak naprawdę pierwsza, polska spółka SaaS, która osiągnęła światowy sukces.

Jakie są szczegóły współpracy z Mobee Dick oraz na czym będzie polegała nowa
prezentacja produktu Woodpecker Agency?

Wspólnie z Mobee Dick pracujemy nad stronami prezentującymi produkt. Bogate doświadczenie agencji w badaniach potrzeb grupy docelowej, projektach związanych z budowaniem pozytywnych doświadczeń użytkowników (UX), zaowocuje u nas jeszcze lepszymi współczynnikami konwersji stron internetowych.

Finalizujemy obecnie prace nad pierwszym wspólnym projektem – stroną internetową opisującą produkt dedykowany agencjom prowadzącym kampanie sprzedażowe dla wielu klientów za pomocą naszej aplikacji – Woodpecker Agency.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here