Oferteo.pl, lider branży online on demand services w Polsce, zamierza wykorzystać dynamiczny trend polskiego rynku on-line on demand services, umacniając swoją pozycję na rynku m.in. dzięki rosnącej liczbie zleceń i zleceniodawców.
Zgodnie z szacunkami Infiniti Research, wartość polskiego rynku on-line on demand services wyniesie na koniec 2021 r. 12,4 mld USD, co oznacza wzrost rok do roku o 25,2 proc. Wg prognoz na koniec 2025 r. rynek ten osiągnie wartość 76,0 mld USD, przy CAGR (tj. skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu) dla lat 2020-2025 wynoszącym 50,2 proc.
„W roku obrotowym zakończonym 31 marca 2021 r. osiągnęliśmy dwucyfrowy, liczony w procentach, wzrost liczby złożonych zleceń w naszym serwisie w ujęciu rok do roku. Liczba zleceniodawców także rosła w analizowanym okresie w tempie dwucyfrowym. Pracujemy nad tym, aby w kolejnych latach utrzymać korzystną tendencję, a nawet przyspieszyć wzrost. Projekcje dotyczące rynku on-line on demand services pozwalają nam z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość – podkreśla Przemysław Dziemieszkiewicz, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Oferteo.pl.
Działanie w modelu online on demand services oznacza, że Oferteo.pl udostępnia platformę on-line, dającą wykonawcom usług i dostawcom produktów możliwość dotarcia do klientów. Osoby prywatne, jak i firmy poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty.
System wyselekcjonuje dla nich odpowiednie firmy, które zostają powiadomione o zapytaniu z ich branży i regionu geograficznego, które za opłatą uiszczaną w formie punktów zakupywanych przez platformę mogą następnie uzyskać dane kontaktowe do potencjalnych zleceniodawców. Rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas osobom poszukującym wykonawców usług i dostawców produktów, a tym drugim dotrzeć do nowych klientów i rynków.
Udział Oferteo.pl w rynku online on demand services w Polsce, liczony na bazie wskaźnika number of visits (liczba odsłon) wyniósł w lipcu 2021 r. 68,5 proc. [1] , co oznacza wzrost w porównaniu z lipcem 2020 r. o 4 p.p. Powyższa statystyka czyni firmę liderem krajowego rynku. Oferteo.pl konsekwentnie unowocześnia możliwości swojej platformy m.in. w oparciu o własne zaplecze technologiczne oraz w szybkim tempie zwiększa liczbę użytkowników, korzystając m.in. z dynamicznego rozwoju branży e-commerce.
Infiniti Research prognozuje, że najszybciej rosnąć będzie segment usług dla domu (home services) z 52,7-proc. CAGR, przed usługami finansowymi i prawnymi (finance and legal services) z 49,0-proc. CAGR, usługami budowlanymi (construction services) z 47,5-proc. CAGR oraz usługami transportowymi (transportation services) z 47,2-proc. CAGR. W każdym przypadku wskazany CAGR dotyczy okresu 2020-2025.
„Nasza strategia rozwoju opiera się na projekcjach ekspertów dotyczących wzrostu poszczególnych segmentów rynku on-line on demand services. Celujemy w branże o wysokim potencjale wzrostu, takie jak szeroko pojęte usługi dla domu (m.in. naprawy, sprzątanie), finanse i prawo, czy transport. Oczekujemy, że realizowana strategia przełoży się na wzrost skali działania, tj. m.in pozyskiwanych leadów oraz nawiązanych kontaktów – podkreśla Dziemieszkiewicz.
Prognozy dla europejskiego rynku on-line on demand services są równie sprzyjające, jak prognozy dotyczące rynku polskiego. Infiniti Research szacuje, że wartość europejskiego rynku on-line on demand services wyniesie na koniec 2021 r. 251,9 mld USD, co oznacza wzrost rok do roku o 26,9 proc. Wg prognoz, na koniec 2025 r. rynek ten osiągnie wartość 1.973,4 mld USD, przy CAGR dla lat 2020-2025 wynoszącym 58,3 proc.
Oferteo.pl spodziewa się przekroczenia poziomu 10 mln nawiązanych kontaktów w 2021 r. (wartość łączna, liczona od 2008 r). Liczba nawiązanych kontaktów uwzględnia oferty przesłane przez usługodawców do klientów oraz zapytania skierowane przez klientów bezpośrednio do usługodawców. W samym 2020 r. Oferteo.pl osiągnęło poziom blisko 2,4 mln nawiązanych kontaktów, co oznacza wzrost rok do roku o 36 proc.
„Prowadzimy aktywne działania mające na celu ciągłe zwiększanie z jednej strony liczby i jakości zamieszczanych w serwisie zleceń, a z drugiej strony liczby nawiązanych kontaktów. Za pomocą m.in. stosowanej polityki cenowej kształtujemy liczbę nawiązanych kontaktów na jedno złożone zlecenie w taki sposób, aby zleceniodawca każdorazowo mógł uzyskać od wykonawców kilka interesujących go ofert. Ponadto, umożliwiamy wykonawcom korzystanie z usług dodatkowych, jakimi są m.in.: promowanie na listach firm (tj. wyświetlanie na górnych pozycjach list wykonawców), wypełnienie wizytówki wykonawcy przez specjalistę Oferteo.pl, zbieranie opinii klientów na temat wykonawcy i publikowanie ich w serwisie. Każda usługa dodatkowa rozliczana jest z klientem za pomocą punktów pobieranych z portfela wykonawcy – podsumowuje Dziemieszkiewicz.
[1] Źródło: Similar Web.com, Google Analytics. Dane uwzględniają bezpośrednich konkurentów spółki