Trendy w zarządzaniu pracownikami mobilnymi podczas konferencji EuroPOWER 2022 zaprezentował Solution Architect IFS Polska Arkadiusz Pierchała.

Arkadiusz Pierchała, Solutions Architekt IFS Polska

Ponad 50% firm deklaruje, że w przeciągu najbliższych dwóch lat dokona inwestycji w lepszą komunikację z pracownikiem terenowym. Organizacje będą priorytetowo traktować ulepszenia technologiczne, chodzi zarówno inwestycje w infrastrukturę sieciową, urządzenia mobilne, ale także aplikacje mobilne. Wyzwaniem  w ich rozwoju jest uniwersalność aplikacji mobilnej i uwzględnienie wysokich wymagań użytkowników, w kontekście ergonomicznego interfejsu i prostoty w obsłudze. Ważnym aspektem jest kompleksowa obsługa procesu serwisowego w terenie na aplikacji na urządzeniu mobilnym i likwidacja dokumentacji papierowej.

Kolejnym trendem jest operacyjne wykorzystanie IoT i AI. Urządzenia, obiekty techniczne które są utrzymywane i serwisowane stają się coraz bardziej inteligentne. Coraz częściej urządzenia wyposażone są w inteligentne funkcje i zdalne moduły pozwalające na m.in. zdalny odczyt parametrów pracy). Badanie IDC pokazuje, że 50% firm już korzysta z IoT w połączeniu z systemami do zarządzania majątkiem, kolejne 35% planuje wykorzystać potencjał IoT w ciągu najbliższych 2 lat.

IoT pozwala organizacjom na centralizacje monitorowania i diagnostyki, dostarczanie pracownikom terenowym aktualnych i dokładnych danych oraz zasila predykcyjny model utrzymaniowy Od predykcji to już tylko krok do tzw. modelu preskrypcyjnego – system wykorzystując AI i wstecznej analizy historycznej obsługi jest w stanie zaproponować najlepszy sposób rozwiązania problemu. Wyzwaniami tego trendu jest zarządzanie danymi IoTi zabezpieczenie punktów wejścia.

Działania serwisowe i utrzymaniowe wciąż często są odizolowane od reszty organizacji. Blisko 20% organizacji serwisowych nadal wykorzystuje arkusze kalkulacyjne lub papier. Organizacje mają problem z umożliwieniem dostępu do danych dotyczących prac w terenie i vice versa. Będzie się to zmieniało poprzez ścisłe integracje rozwiązań oraz stosowanie kompleksowych platform do zarządzania majątkiem, zasobami, utrzymaniem i serwisem.

Uczenie maszynowe w tym obszarze przysłuży się do automatycznego zaplanowania pracy i tworzenie optymalnie biznesowo harmonogramu. M.in. w ofercie IFS dostępny jest wyjątkowy software do automatycznego i dynamicznego harmonogramowania.

Wieloczynnikowy silnik optymalizacyjny wykorzystuje szereg planistycznych algorytmów oraz mechanizmy sztucznej inteligencji w celu maksymalnie optymalnego wykorzystania pracowników. Optymalizacja gwarantuje przydzielenie najbardziej odpowiedniego pracownika i jego obecność w najbardziej odpowiednim miejscu i czasie.

Postępują zmiany modeli biznesowych. W szeroko rozumianej energetyce rozwija się nowe obszary biznesu jak m.in. pompy ciepła, fotowoltaika, e-mobilność. Potrzeby rynku kształtują profil przyszłego technika, gdzie liczy się już nie tylko wszechstronna biegłość techniczna, ale także umiejętność obsługi klienta. Firmy muszą też zarządzać nasilającą się rotacją pracowników. Wspiera to automatyzacja zadań administracyjnych, obciążająca od rutynowych czynności, zarządzanie talentami, udostępnianie wiedzy na żądanie, autonomiczne silniki rekomendacji, czy wirtualnie wsparcie procesu serwisowego w terenie.

Podsumowując…

…kluczowe trendy jakie obecnie obserwuje się w pracy terenowej to upowszechnienie predykcyjne konserwacji, inteligentne i automatyczne planowanie pracy, przyjazne interfejsy nowych narzędzi, ścisłe powiązanie obszarów ERP, EAM, FSM, nastawienie na obsługę poprzez wydajną wszechstronną aplikację mobilną, a także pełna mobilna obsługa pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj