Samokierujące się boty i śmierć papieru

Jeremy Nass, country manager Hyland in Poland w komentarzu eksperckim dla ISBtech o pięciu trendach dotyczących platform do zarządzania treścią, na które warto zwrócić uwagę w 2021 roku.

Przed pandemią COVID-19 wiele organizacji wdrażało transformację cyfrową konsekwentnie i… powoli. Ta tendencja odwróciła się dokładnie rok temu, kiedy biznes musiał dostosować się do nowych okoliczności, stwarzając m.in. odpowiednie środowisko pracy dla pracowników zdalnych. Wiele technologicznych trendów, które zauważyliśmy w zeszłym roku będzie aktualnych również w 2021, a liderzy IT powinni zacząć brać je pod
uwagę w swojej strategii – oczywiście jeśli jeszcze tego nie zrobili.

1. Migracje w chmurze, mikrousługi oraz wykorzystanie chmury hybrydowej i rozproszonej

W czasie pandemii wiele organizacji boleśnie przekonało się, że znacznie łatwiej byłoby im przejść na pracę zdalną, gdyby nie luki technologiczne związane z brakiem strategii IT w chmurze. W tym roku spodziewam się, że firmy wyciągną wnioski z lekcji w 2020 r. i zaczną wdrażać technologie oparte na chmurze, aby wspierać biznes, pracowników i klientów.

Dzięki temu programiści będą mogli skupić się na tworzeniu, adaptacji i optymalizacji aplikacji, zwiększając tym samym swoją efektywność. Na wzrost tej ostatniej wpływ będzie miał także inny trend, który wiąże się z wykorzystaniem rozwiązań chmurowych, czyli rosnąca rola mikrousług.

2. Hiperautomatyzacja i RPA

Platformy do zarządzania treścią zawsze były wsparciem dla automatyzacji procesów w firmie, umożliwiając wzrost wydajności i efektywności pracy. Choć RPA nie jest nowością, warto zwrócić uwagę na to, że w połączeniu z hiperautomatyzacją, napędza cyfrową transformację w firmie. Przyszłość RPA to samokierujące się boty oraz integracja ze sztuczną inteligencją.

3. Aplikacje low code oraz rapid application delivery

Gartner prognozuje, że do 2024 roku, aż 65% aplikacji będzie tworzonych za pomocą platform low-code. Narzędzia te zapewniają szybkość działania, elastyczność i możliwość wprowadzania rozwiązań na rynek w iteracjach, co usprawnia proces rozwoju narzędzi i umożliwia bieżące korzystanie z nich.

Po starcie pandemii, byliśmy świadkami tego, w jak błyskawicznym tempie można wypuścić aplikacje biznesowe odpowiadające nowym potrzebom i stworzoną dzięki zastosowaniu low-code i metodyki rapid application delivery – liderzy IT z pewnością nie mogą tego trendu zignorować.

4. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Technologie AI i ML od dawna są obiektem zainteresowania twórców serwisów do zarządzania treścią ze względu na drzemiący w nich olbrzymi potencjał. Przemawiającym silnie do wyobraźni przykładem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w serwisach zarządzania treścią dla branży medycznej.

Silniki AI już pomagają lekarzom stawiać wczesne diagnozy dzięki wykrywaniu na obrazach medycznych anomalii trudno dostrzegalnych dla ludzkiego oka. Oceniam, że w najbliższych latach liczba konkretnych rozwiązań wykorzystujących zarówno AI, jak i ML będzie znacząco rosła.

5. Śmierć papieru i wzrost popularności elektronicznych formularzy i cyfrowych podpisów

Sam odwrót od obiegów papierowych nie jest może nowością, ale prędkość z jaką organizacje od startu pandemii żegnały się z drukowanymi dokumentami z pewnością zasługuje na zauważenie. W 2021 roku można oczekiwać, że nastąpi ostateczne pożegnanie z papierowymi płatnościami, procesami i dokumentami, a firmy dostosują swoje procesy biznesowe w całości do zasady digital first.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here