Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland zapowiada, że aktualna sytuacja firmy jest bardzo pozytywna. Dodaje, że spółka ma ponad 700 klientów zainteresowanych nieruchomościami za granicą, w szczególności w Hiszpanii.
„Prowadzimy współprace z kilkunastoma partnerami. Budujemy lokalnie struktury na rynkach zagranicznych. Średnia wartość zakupowa to 220 tys. euro na klienta. Łączna kwota deklaracji zakupów od naszych klientów to teraz ponad 100 mln euro – mówi Michał Ćwierzyk.
Dodaje, że do prognoz podchodzą fundamentalnie, a klienci deklarują konkretne wpłaty. W
pierwszym kwartale Vela Poland prognozowała 120 tys. zł zysku operacyjnego, a ostatecznie firma wygenerowała przeszło 220 tys. zł. Spółka chce wejść na giełdę, a pierwszy krok to debiut na NewConnect.
„Z punktu widzenia operacyjnego możliwy debiut będzie w przyszłym roku albo do dwóch lat. Rozmawiamy z akcjonariuszami i widać tutaj zgodę, że każdy z nich chce podążyć tą drogą. Wyceniamy się teraz na ok. 10 mln zł. Plan jest taki, by na NewConnect pojawić się przy wycenie około 20 mln zł. Przy debiucie możliwe, że obronimy nawet wycenę na poziomie 30-40 mln zł – dodaje Ćwierzyk.
Vela Poland nie wyklucza inwestycji wraz z funduszami VC, czy też z funduszami private equity. Michał Ćwierzyk wyjaśnia, że przy sprzedaży nieruchomości korzystają z rozwiniętego systemu e-commerce.
„Nasza platforma i strona to największa wartość firmy. Sama wartość strony to ponad 400 tys. zł, włożyliśmy tam dużo czasu w prace programistów, generujemy unikalne oferty, co daje większe pozycjonowanie. Cały czas wartość naszego segmentu e-commerce stale rośnie. Bardzo szybko się rozwijamy – mówi Ćwierzyk.
Prezes spółki zauważa też trendy na rynku. Największy z nich to przypływ inwestorów, którzy chcą minimalizować ryzyko przez lokowanie kapitału poza granicami Polski. Spółka prowadzi teraz emisję crowdinvestingową, chce pozyskać około 1 mln zł.
„Wykonaliśmy cele, które deklarowaliśmy w 1 emisji., Pokazaliśmy dwa razy lepsze przychody, niż prognozowaliśmy w czasie pierwszej emisji. Rozwinęliśmy nasze możliwości i zasięgi. Widać, że rynek ma dobre perspektywy i chcemy to wykorzystać – dodaje Michał Ćwierzyk.