Jakub Šulta, CEO Carvago, w rozmowie z ISBtech o handlu używanymi samochodami online i planach spółki w Polsce.

Czy możemy wyróżnić najważniejszy trend w sprzedaży aut używanych obecnie i jak Carvago.com się w niego wpisuje?

Jeśli spojrzeć na to z perspektywy całego rynku i wszystkich jego uczestników to identyfikujemy dwa główne trendy – klienci coraz częściej szukają samochodów używanych z pewnych źródeł, a sprzedający chcą rozwijać działy samochodów używanych. Z korzyścią dla wszystkich jest na pewno coraz większa profesjonalizacja tego obszaru.

Jeszcze nie tak dawno większość sieci dealerskich traktowała “używki” trochę jako przybudówkę do sprzedaży aut nowych. Tylko nieliczni dealerzy konsekwentnie i równolegle do rozwoju całego biznesu realizowali wizje sprzedaży aut używanych.

Wszystko zmieniło się istotnie w ciągu ostatnich 2 lat, a pandemia oczywiście stała się tych zmian akceleratorem. Od samego początku stawialiśmy na nowoczesne technologie, digitalizację całego procesu, szybkość i transparentność. Nie jesteśmy jedynie serwisem sprzedającym samochody. My umożliwiamy i pomagamy klientom dokonywać trafnych wyborów związanych z zakupem auta.

Analiza danych rynkowych dostarcza potencjalnym klientom maksymalnie dokładną informację o wybranym samochodzie, a nasza szczegółowo opisana i zoptymalizowana ścieżka zakupowa zapewnia klientowi bieżącą informację na każdym etapie transakcji. Nie bez znaczenia również pozostaje fakt, że kalkulacja wartości auta wraz z dostawą i usługą CarAudit™ jest komunikowania na samym początku procesu zakupowego.

Wspólnie z naszymi partnerami finansowymi jako jedyni w tej chwili pozwalamy sfinansować wszystkie auta będące na naszej platformie bez względu na kraj pochodzenia.

Sądze, że trendy na rynku aut używanych nie są tylko chwilowymi wahaniami związanymi chociażby z zawirowaniami i problemami w produkcji aut nowych i ich ograniczonej dostępności. Myślę, że na stałe wpiszą się krajobraz rynku.

 Jakie są plany Carvago.com w Polsce?

W Polsce, wraz z końcem roku chcemy dostarczać klientom 1000 samochodów miesięcznie – ten wynik z pozwoli nam znaleźć się wśród najszybciej rozwijających się firm w branży motoryzacyjnego ecommerce. Na ten moment, zainwestowaliśmy około 1 mln EUR w uruchomienie Carvago.com na polskim rynku.

Do końca 2021 r. planujemy zainwestować kolejny milion EUR. Ciągle rozwijamy i ulepszamy naszą platformę oraz portfolio produktów dodatkowych, optymalizujemy wszystkie nasze procesy. Udoskonalamy nasz standard weryfikacji stanu technicznego CarAudit™. Cały czas zwiększamy zbiór wiarygodnych źródeł i partnerów z całej EU.

W krótkim czasie chcemy być kojarzeni jako miejsce pierwszego wyboru auta dla klienta
indywidualnego. Na 2022 planujemy uruchomienie serwisu w obszarze B2B.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here