Przemysław Bieniek, prezes spółki Baked Games, w rozmowie z ISBtech o planach giełdowych i produkcyjnych.
Prison Simulator: Prologue udostępniliście 20 maja br. Projekt szybko zdobył duże zainteresowanie wśród graczy. Do teraz prolog pobrało 200 tys. użytkowników Steam. Czym więc wyróżnia się ta produkcja?
Zapowiedź Prison Simulator, po raz pierwszy udostępniliśmy w wersji demo, w październiku 2020 r. Demo zostało bardzo dobrze przyjęte w środowisku graczy, co było dla nas informacją, że obraliśmy właściwy kierunek. Zainteresowanie tytułem pokazało nam, że pomysł na grę był trafny. Chcieliśmy utwierdzić się w tym przekonaniu przed wydaniem pełnej wersji, dlatego też zdecydowaliśmy się na wydanie Prologu.
Prison Simulator: Prologue jest naszym dużym sukcesem. W kilka dni po zaprezentowaniu prologu znaleźliśmy się w TOP3 wydanych prologów z grupy PlayWay. W pierwszym dniu wydania prologu w czasie rzeczywistym w grę grało 1016 graczy. Myślę, że na ten satysfakcjonujący rezultat wpływ miała m.in. ciekawa fabuła prologu, począwszy od elementów takich jak rutynowe czynności, po bunt w więzieniu. Gracze pokochali nasz projekt, co możemy wnioskować poprzez stale pojawiające się pozytywne recenzje prologu na YouTube.
Sądzę, że sukces prologu gry najlepiej zobrazują liczby. Projekt do tej pory pobrało 200 tysięcy graczy, mamy już 1000 opinii o grze na karcie Steam, spośród których ponad 90% jest pozytywnych, jesteśmy na pierwszym miejscu na Steam Likes.
W procesie powstawania Prison Simulator posiłkujecie się wiedzą pracowników aresztów karnych ze Stanów Zjednoczonych. Jakie są kulisy współpracy?
Początek naszej współpracy był bardzo naturalny. Strażnicy więzienni, widząc demo gry skontaktowali się z nami mailowo i bardzo miło odnieśli się do produkcji. W naszej komunikacji wymieniamy się spostrzeżeniami dotyczącymi realiów pracy w więziennictwie. Dzięki informacjom uzyskanym od pracowników amerykańskich aresztów karnych, możemy stworzyć realistyczny projekt, który będzie zarazem emocjonującą rozgrywką.
Kiedy tytuł zadebiutuje w pełnej wersji i na jakich platformach?
Pełna wersja gry będzie dostępna jeszcze w tym roku. W pierwszej kolejności chcemy osiągnąć nasz jeden z kluczowych celów, jakim jest debiut na rynku NewConnect. Szacujemy, że upublicznienie Baked Game nastąpi pod koniec drugiego lub na początku III kw. br. Tuż po tym, zamierzamy wydać pełną wersję gry Prison Simulator, jednak na ten moment nie ustaliliśmy konkretnej daty premiery. Budżet Prison Simulator wynosi ponad 1 mln zł.
Jaki gatunek reprezentują pre-produkcje, które spółka zaprezentuje do końca roku, ilu nowych tytułów możemy się spodziewać? Czy może Pan zdradzić więcej szczegółów dot. tych pre-produkcji? Czy będą to także gry akcji? Może mógłby Pan zdradzić nazwę pierwszej pre-produkcji?
Nasze pre-produkcje nad którymi obecnie pracujemy, skupiają się na gatunku akcji, symulacji, świecie przestępczym. Aktualnie, oprócz Prison Simulator, we wczesnej produkcji jest nasz drugi tytuł, czyli Security Guard. W produkcji wcielamy się w agenta firmy ochroniarskiej, której zadaniem jest ochrona domów, banków, a także celebrytów. Tytuł jest już widoczny na Steam, a jego Wishslista stale się buduje.
Kolejną pre-produkcją którą chcemy realizować to gra z nieco innego gatunku – bardziej przygodowa, z interesującą fabułą i ciekawymi zwrotami akcji. Gracz będzie miał za zadanie utrzymać balans pomiędzy zdobyciem upragnionego celu, a troską o swoich przyjaciół. Jeszcze w czerwcu zamierzamy stworzyć kartę Steam do tej produkcji – gra będzie nosiła tytuł: Alaska Gold Fever.
Spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect w Q2/Q3 br. Na jakim etapie
przygotowań do debiutu jest Baked Games? Kto Was wspiera w procesie dołączenia do grona spółek publicznych?
Tak, zamierzamy dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect pod koniec drugiego lub na początku III kw. br. Dokument Informacyjny jest procedowany i na obecnym etapie wymaga jedynie drobnej aktualizacji. Proces jest w toku. Pracujemy bardzo intensywnie. O zatwierdzeniu Dokumentu Informacyjnego Baked Games poinformujmy w oddzielnej komunikacji. W działaniach związanych z debiutem wspiera nas doświadczony Autoryzowany Doradca Abistema oraz wykwalifikowany zespół z Kancelarii Prawnej Osiński.
Na jakim etapie są prace nad Security Guard? Kiedy planowana jest premiera tytułu? Jaka jest mechanika w grze, która pozwala graczom wcielić się w rolę pracownika profesjonalnej Agencji Ochrony?
Prace nad pre-produkcją Security Guard są na początkowym etapie. Obecnie skupiamy się na sprawdzeniu odbioru koncepcji tytułu wśród graczy. Mamy już pozytywną informację zwrotną, ale nie na tyle dużą, aby móc zintensyfikować działania nad projektem – chcemy jeszcze odczekać i utwierdzić się w przekonaniu, że gra zdobędzie swoich fanów.
Tak jak wspomniałem, w rozgrywce postać ochroniarza ma własną osobowość. Możemy ulepszać jego umiejętności i sprawić by był najlepszym ochroniarzem w mieście. Przygotowaliśmy różnorodne i klimatyczne lokacje, takie jak domy czy wille celebrytów. Każda z lokacji jest inna, więc musimy być czujni podczas planowania ochrony.
Czy spółka planuje rozwijać portfolio o kolejne tytuły o tematyce Security? Skąd
zainteresowanie właśnie tym obszarem?
Jeszcze się nad tym nie zastanawialiśmy, zobaczymy czy taki klimat gry zdobędzie dużą przychylność wśród graczy, jeśli tak, to będziemy dalej podążać w tym kierunku. Pomysł na grę niejako wiązał się z Prison Simulator, ponieważ widząc pozytywne opinie o tej produkcji, stwierdziliśmy, że osoba taka jak strażnik więzienny czy ochroniarz – daje graczom możliwość wcielenia się w dość niecodzienny zawód. Zarówno strażnik, jak i ochroniarz mają determinację i chęć władzy (o ile ten tryb rozgrywki wybierzemy).
Na przykładzie Prison Simulator, narodził się pomysł na produkcję, w której odbiorca wcieli się w ochroniarza. Na decyzję o tej pre-produkcji wpływ miał również framework Prioson Simulator. Chcieliśmy od samego początku stworzyć taką strukturę gry, którą moglibyśmy wykorzystywać w kolejnych produkcjach… i tak właśnie będzie w Security Guard.
Jakie są plany spółki do końca 2022 r.?
Na to pytanie po części już zdążyłem odpowiedzieć powyżej. Do końca 2022 roku chcemy
skoncentrować się na realizacji kilku kluczowych dla nas zadań. Najważniejszym z nich jest debiut na rynku NewConnect oraz premiera naszego flagowego tytułu Prison Simulator. W dalszej kolejności zamierzamy wydać wersje konsolowe oraz wersje VR Prison Simulator.
Jednocześnie chcemy rozwijać nasz autorski tytuł o dodatki DLC, opierając się na opiniach graczy, myślimy nawet o wersji kobiecego więzienia. W najbliższym czasie chcemy także powiększyć zespół i realizować kolejne gry z obecnych pre-produkcji.