Orange Polska kontynuował w tym roku strategię „więcej za więcej”, czyli wzrost cen przy jednoczesnym zwiększeniu profitów, jakie klient otrzymuje w zamian, którą uważa za szczególnie istotną w czasach rosnącej inflacji, poinformował członek zarządu ds. finansów Jacek Kunicki. Nie chciał jednak zadeklarować, czy możliwe są dalsze ruchy cenowe.

Trzeba przyznać, że strategię 'więcej za więcej’ realizujemy już od dłuższego czasu. Nie rezygnujemy z niej. Uważamy, że nadal jest to główna odpowiedź na tworzenie wartości, ale także szczególnie istotna w czasach rosnącej inflacji, która nieuchronnie będzie wywierać presję na koszty całej branży. W tym roku przeprowadziliśmy serię dostosowań cenowych w ramach strategii 'więcej za więcej’ i możemy powiedzieć, że dotyczy to telefonii komórkowej, konwergencji i pre-paid. Tak więc, wiele już zrobiono” – powiedział Kunicki podczas telekonferencji.

W przyszłości naszym głównym zadaniem będzie upewnienie się, że jesteśmy w stanie zmonetyzować te podwyżki cen, tak abyśmy byli w stanie sprzedawać nasze usługi nowym klientom, ale także aby zatrzymać dotychczasowych klientów w nowych, droższych planach taryfowych lub opcjach. I na tym będziemy się koncentrować w najbliższym czasie. Jeśli chodzi o jakiekolwiek dalsze ruchy cenowe, nie chcę tego komentować, ponieważ jest to kwestia wrażliwa z handlowego punktu widzenia, ale potwierdzam, że strategia wartości jest najbardziej naturalną odpowiedzią, jakiej możemy udzielić na inflację” – dodał.

Prezes Julien Ducarroz zadeklarował, że w IV kw. tego roku Orange Polska skoncentruje wysiłki na wykorzystaniu świątecznego szczytu sezonu komercyjnego. W najbliższym czasie kluczowym wyzwaniem dla nas będzie dostosowanie się do nowego otoczenia inflacyjnego, podkreślił.

W komunikacie poświęconym wynikom za III kw. br. operator podał, że wskaźnik ARPO (średni przychód na ofertę) z usług wyłącznie dostępu szerokopasmowego nadal rośnie: w III kw. zwiększył się o 1,4% w ujęciu rocznym, do poziomu 59,5 zł. Do wzrostu tego wskaźnika przyczyniły się dwa kluczowe czynniki: podwyżki cen oraz rosnący udział klientów światłowodu. Z kolei wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych wzrósł w trzecim kwartale o 2,5% r/r, do poziomu 28,3 zł, co było odzwierciedleniem poprawy zarówno na rynku konsumenckim jak i biznesowym. Jak podkreślono, to efekt częściowej odbudowy przychodów z roamingu oraz strategii ukierunkowanej na wartość.

Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 11 508 mln zł w 2020 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here