Amazon świętuje 15. rocznicę powstania S3. Nazwa usługi niewielu może się kojarzyć, ale takie marki jak Netflix, DropBox, Zalando, czy Tinder już bardziej, a to oni korzystają z S3 do przechowywania danych.
Amazon S3 to usługa do przechowywania danych, z której korzysta niemal każdy – często nawet o tym nie wiedząc. Bo to właśnie tutaj Netflix przechowuje wszystkie swoje filmy, i to tutaj trafiają dane użytkowników DropBoxa w Europie. To właśnie S3 jest miejscem, gdzie trafiają dane gromadzone przez Zalando podczas naszych internetowych zakupów, a nawet informacje z aplikacji randkowej Tinder.
Amazon S3 podaje, że ma praktycznie nieograniczoną skalowalność i niezrównaną dostępność, trwałość, bezpieczeństwo i wydajność. Firmy każdej wielkości i z każdej branży mogą używać S3 do przechowywania i ochrony dowolnej ilości danych w różnych przypadkach użycia, takich jak data lakes, strony internetowe, aplikacje mobilne, tworzenie kopii zapasowych i ich przywracanie, archiwizacja i analiza dużych zbiorów danych.
„AWS nie powstałby, gdyby nie rok 2006 i wypuszczenie na rynek Amazon S3. To dlatego chcemy zwrócić szczególną uwagę na tę usługę i pokazać nie tylko jej technologiczne aspekty, ale również uświadomić odbiorcom, jak ważne jest zrobienie tego przysłowiowego „pierwszego kroku”. Często podkreślamy to w rozmowach z naszymi potencjalnymi klientami. Chociaż czasem na drodze do przejścia na chmurę pojawiają się pewne wątpliwości, to ostatecznie po podjęciu tej decyzji okazuje się, że było to najlepsze możliwe rozwiązanie, które pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo danych, zarządzanie firmą i – w efekcie – na dochody finansowe” – mówi Tomasz Stachlewski, CEE Senior Solutions Architecture Manager w Amazon Web Services (AWS).
„Przekonuje się o tym coraz więcej firm – obecnie obsługujemy miliony z nich w 190 krajach na całym świecie. Dzięki 80 strefom dostępności (AZ) w ramach 25 regionów geograficznych, z ogłoszonymi planami na 15 kolejnych stref dostępności i pięć kolejnych regionów AWS, klienci ze wszystkich branż mogą korzystać z dobrodziejstw chmury – dodaje Stachlewski.
Amazon S3 pojawił się 15 lat temu w Dzień Liczby Pi na rynku. Był to jednocześnie pierwszy dzień istnienia AWS. Na pamiątkę tego wydarzenia w przyszłym tygodniu odbędzie się AWS Pi Week. AWS Pi Week potrwa aż 4 dni i odbędzie się w dniach 15-18 marca 2021 r. Będzie to wirtualne wydarzenie transmitowane na żywo za pośrednictwem Twitch’a.
Liderzy i eksperci AWS zabiorą uczestników kilka lat wstecz, przybliżając fakty z historii firmy i opowiadając o kluczowych decyzjach związanych z budową i ewolucją Amazon S3. Ponadto, zaprezentują jak wykorzystać S3 do kontrolowania kosztów i ciągłej optymalizacji wydatków podczas tworzenia nowoczesnych, skalowalnych aplikacji.
Wydarzenie będzie przydatne dla każdego, kto chciałby poznać odpowiedzi na pytania:
– Jak zaprojektowano S3 i inne usługi AWS pod kątem dostępności i trwałości w regionach AWS i strefach dostępności?
– Jak działa model silnej spójności S3 do obsługi wielu różnych obciążeń?
– Jaka jest historia i najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa danych S3?
– Jak architekci AWS rozwijają usługi, które zapewniają nowe funkcjonalności i większą
skalowalność bez zakłóceń?
– Jakie są poszczególne sposoby przenoszenia danych do i z chmury AWS?