HR Hints: Współpracujemy z founderami z Wielkiej Brytanii i USA

Róża Szafranek, CEO HR Hints, w rozmowie z ISBtech, modelu działania spółki i perspektywach rozwoju.

Subskrypcja usług HR jest niespotykana, dlaczego wybraliście taki model rozliczenia?

Model subskrypcyjny jest nam wszystkim doskonale znany z portali streamingowych, takich jak Netflix czy Spotify. Jednak ten model współpracy jest na tyle wygodny i korzystny, że na dobre zagościł również w usługach biznesowych. Jako HR Hints kompleksowo wspieramy firmy w działaniach z szeroko pojętego HR-u – w abonamencie, co jest nowością w Polsce ale również na skalę globalną.

Idealnie sprawdza się w bardzo dynamicznych organizacjach, jakimi są startupy. Odpowiadamy na ich konkretne potrzeby, dokładnie wtedy, kiedy potrzebują ich founderzy i w obszarach jakie aktualnie wymagają wsparcia. Tym bardziej, w momencie szybkiego skalowania biznesu, które wymaga dużego doświadczenia i szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków funkcjonowania całej organizacji. Tworzymy swoistą poduszkę bezpieczeństwa dla founderów z szeroko pojętego HR-u, w tym rekrutacji, komunikacji w firmie i miękkiego HR-u.

Jakie firmy najczęściej korzystają z tego typu usług?

Nasze wsparcie jest dedykowane startupom na ich początkowych etapach rozwoju. Zazwyczaj tuż przed lub tuż po pierwszej rundzie finansowania lub po serii A – kiedy spółki nie mają jeszcze swojego wewnętrznego działu HR i albo chcą go budować, albo nie potrzebują tu osoby na pełen etat, ale mają już pierwsze potrzeby i problemy do rozwiązania w obszarze ludzkim.

Choć bywają też sytuacje, kiedy founder większej spółki ma dział HR, ale nie jest zadowolony z obecnego jego działania lub szuka ekspertyzy w konkretnym obszarze kompetencji działu personalnego. Wchodzimy wtedy do środka organizacji i rozwiązujemy konkretne problemy, korzystając z naszego doświadczenia, zdobytego w najlepszych polskich startupach, przekazując praktyczną wiedzę i stając się integralną częścią organizacji.

Co wyróżnia wasze usługi na tle konkurencji?

Tak naprawdę HR Hints nie ma bezpośredniej konkurencji – specjalizacja w tak wąskiej branży, jaką są startupy, jest naszym wyróżnikiem. Na rynku można znaleźć pojedyncze szkolenia lub doradców wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach, np. rekrutacji, jednak nikt nie podchodzi do problemów founderów kompleksowo. Znamy wyzwania startupów i sposób, w jaki należy się z nimi mierzyć.

Poszczególne stadia rozwoju spółek wiążą się z konkretnymi, powtarzalnymi mechanizmami, np. pomiędzy 15 a 30 zatrudnioną osobą założyciele mierzą się z określonymi problemami, które nie występują w bardziej dojrzałych organizacjach. Naszą współpracę zaczynamy od wewnętrznych rozmów, a następnie adresujemy obszary wymagające wsparcia.

Dotyczy to również sytuacji samych założycieli, którzy pomimo młodego wieku muszą udźwignąć dużą presję inwestorską. W takim momencie często pojawiają się tematy natury komunikacyjnej czy związane z szybkim budowaniem kultury organizacyjnej.

Jakie są plany rozwojowe spółki? Czy planujecie międzynarodową ekspansję usług?

W tym roku zaczęliśmy współpracować z founderami z Wielkiej Brytanii i USA. Naszym planem jest szerokie wyjście na globalny rynki, ale pozostajemy w obszarze startupowym. Działamy od niespełna roku (ruszyliśmy oficjalnie w marcu 2020), a już nasz skład zwiększył się pięciokrotnie!

I już teraz pracujemy z najlepszymi startupami w Polsce, takimi jak Symmetrical, Omnipack, Vue Storefront, Ramp Network czy Zowie. Pomaga nam to w stworzeniu uniwersalnej metody skalowania HR-u, która będzie w stanie szybko odpowiadać na potrzeby, tej dynamicznej branży.

Jakie są perspektywy rozwoju rynku usług HR w subskrypcji?

W Polsce jest ok 4 700 startupów, które potrzebują ekspertyzy i konkretnego wsparcia w wybranych obszarach, a klasyczny HR nie jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tak właśnie powstały HR Hints, gdzie udowadniamy, że za ekspertyzą HR-ową nie musi stać konkretna osoba w zarządzie czy wewnętrzny HR manager, a wręcz przeciwnie – nasze szerokie doświadczenie jest wartością, z której korzystają nasi partnerzy. To doświadczenie będziemy też skalować i przekazywać dalej w bardziej masowy sposób, ale to w Q2 2022, więc stay tuned!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here