Paweł Filutowski, prezes firmy Motivizer, w rozmowie z ISBtech, o digitalizacji procesów HR za pośrednictwem systemu spółki i planach biznesowych.
„Motivizer jest spółką technologiczną HRtech. Naszym obszarem działalności jest digitalizacja, automatyzacja procesów biznesowych, zachodzących w obszarze HR. Obecna sytuacja post-pandemiczna, potencjalne spowolnienie rynku jeszcze bardziej wzmocniły potrzeby klientów i popyt na usługi, które dostarczamy – w obszarze HR skupiamy się na zwiększeniu produktywności, automatyzacji oraz digitalizacji procesów” – powiedział ISBtech Filutowski podczas konferencji SII WallStreet 26.
Wskazał, że w dobie recesji, rosnącej inflacji pracodawcy szukają sposobu, jak zwiększyć produktywność pracowników, ale też skorelować to z ich dobrobytem, identyfikacją z pracodawcą.
„Nasze rozwiązanie, którym jest aplikacja, zarządzająca tymi procesami w modelu chmury publicznej lub też chmury prywatnej. Mamy takie podejście paperless, czyli eliminujemy obieg dokumentów papierowych fizycznych, do obiegu tzw. procesów workflow, czyli obiegu procesów w postaci cyfrowej, za pomocą aplikacji formularzy. Tworzymy specjalne logiki biznesowe, które łączą różnego rodzaju procesy HR, które w przestrzeni fizycznej zajmują czas, często są „gubione”, chociażby np. złożenie wniosku o dofinansowanie wczasów, becikowe, czy pakiety sportowe. My dostarczamy aplikację, która ma 2 beneficjentów, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcę” – wskazał prezes.
Jak tłumaczy, pracownik ma ekosystem, w którym może zarządzać swoimi świadczeniami, może się komunikować z pracodawcą, ale również rozliczać swoje świadczenia pozapłacowe oraz otrzymując różnego rodzaju bonusy od pracodawcy.
„Za pomocą Motivizera, te wszystkie rzeczy przenosimy do przestrzeni cyfrowej, która umożliwia przyspieszenie procesów decyzyjnych, wyeliminowanie dokumentów fizycznych i optymalizację. Chodzi o to, że obsługując procesy w dziedzinie fizycznej tracimy pełny obraz korelacji pomiędzy różnymi rodzajami biznesu. W dziedzinie cyfrowej łatwiej nam jest nad tym zapanować. Możemy obejrzeć taki proces – w postaci grafów. Możemy go zoptymalizować, co wpływa bezpośrednio na produktywność” – stwierdził prezes.
Jak dodał przykłady, gdzie optymalizowane są koszty to np. zarządzanie tzw. grupami dochodowymi, czyli sytuacji życiowej pracownika wobec np. wartości pakietów sportowych, czy pakietów medycznych, czy ubezpieczenia na życie.
„Obserwujemy bardzo duży trend rynkowy, kiedy coraz więcej pracodawców decyduje się na wejście w takie projekty digitalizacji obszaru HR. Te projekty są bardzo różne. Czasami proste, czasami dla małych organizacji, a czasami dla grup kapitałowych liczących kilkadziesiąt tysięcy pracowników. Przy czym im większa grupa, tym większe efekty. W efekcie wsparcie pracownika w obszarze HR, czy w postaci on-boardingu, czy dostarczenia benefitów interakcji, czy wpłynięcie na well being pracownika, tj. już pewien standard” – wymienił Filutowski.
W jego ocenie, pracodawca, chcąc być konkurencyjnym, musi zapewnić tego typu świadczenia. Na korzystanie z systemu Motovizera zdecydowały się m.in. Grupa PZU, KGHM Polska Miedz, czy GPW.
„Ale też obszar logistyczny – DPD Polska, DHL Polska. Farmacja – Astra Zeneca, Adamed, Polpharma Biologics, firmy produkcyjne – Japan Tobacco International, Toyota Manufactury Poland, czy też firmy Aion Polska, Nazionale Nederlanden. Nie skupiamy się na jednym sektorze, obsługujemy tych klientów, którzy potrzebują digitalizacji. Rollout na rynki międzynarodowe już się dzieje, wymusili to nasi klienci. Gros naszych klientów to spółki międzynarodowe i nasze rozwiązanie spełnia oczekiwania. Jest na tyle uniwersalne, że już dzisiaj jesteśmy proszeni o wyjście na rynki typu Austria, Czechy, Słowacja. Też mamy bardzo głębokie integracje z systemami kadrowo-płacowymi. Jednym z nich jest system SAP, gdzie jest to pełna integracja” – wymienił Filutowski.
Wśród priorytetów rozwojowych Motivizera jest wyjście na rynki zagraniczne i pozycja lidera na rynku polskim.
„Rynek polski jest bardzo duży. Udział pracodawców, czy też wielkość świadczeń benefitowych wciąż rośnie. Dzisiaj jest ona wyceniana mniej więcej na 13-14 mld zł. Jest coraz więcej potrzeb. Ten rynek nie jest jeszcze w 100% wyeksplorowany. Chcielibyśmy być jego liderem” – podsumował prezes Motivizer.