Łukasz Rosiński, prezes Varsav Game Studio, w rozmowie z ISBtech o nadchodzącej grze studia „Giants Uprising” i dalszych planach rozwojowych.
Na festiwalu Steam prezentowaliście wersję demo Giants Uprising. Z jakim przyjęciem spotkała się gra?
Łukasz Rosiński: Feedback jaki dostaliśmy od graczy spełnił nasze oczekiwania. Użytkownikom niezmiernie się podobało, że po 9 miesiącach otrzymali grę bardzo zmienioną według ich sugestii. Dzięki temu od czasu czerwcowego festiwalu Steam podwoiliśmy liczbę użytkowników na Wishliście, co jest świetnym prognostykiem przed najbliższym dużym wydarzeniem branżowym – Gamescom.
W ostatnich 7 dniach jesteśmy drugą najszybciej rosnącą pod względem wishlisty grą z Polski [dane za https://gaminganalytics.info/], a w statystyce dziennej ulegamy tylko dwóm krajowym pozycjom: Dying Light 2 oraz Car Mechanic Simulator 2. Bardzo dobrą decyzją okazało się pozostawienie publicznego demo po festiwalu – community zebrane dookoła gry ciągle tworzy nowe treści – na dzień 5 lipca mieliśmy ponad pół miliona wyświetleń na samym YouTube, na których influencerzy świetnie się bawią przy Giants Uprising, a materiały zbierają przytłaczająco pozytywne oceny.
Zgodnie z poprzednimi informacjami, premiera Giants Uprising jest planowana na Q3 bieżącego roku.
Czy rozpoczęliście już działania promocyjne związane z grą?
Marketing gry rozpoczęliśmy z przytupem – publikacją dema wraz z krótkim “New gameplay trailerem”. Chcieliśmy, by zamiast opowieści co robimy i jak nam idzie, gracze dostali od razu “mięso” – wycinek gry do przetestowania. Kontynuację naszych działań planujemy na okres Gamescomu. Nie mogę przedstawić wszystkich szczegółów, ponieważ są one obecnie dogrywane przez naszą agencję PR, ale na pewno nie zabraknie prezentacji cinematic trailera naszej nadchodzącej gry, który prezentuje wyjątkowo wysoką jakość i ciekawie wprowadza w świat gry.
Prace nad trailerem oceniam obecnie na 90%, finalnie będzie trwał ponad 4 minut. Liczymy, że sierpniowe wydarzenie pozytywnie wpłynie na zainteresowanie grą i pośrednio na poziom wishlist, które należą obecnie do jednych z najszybciej rosnących w Polsce.
Jak wyglądają plany na rozwój gry w najbliższych miesiącach?
Mamy bardzo dużo feedbacku od graczy oraz pomysłów na rozwój gry, które na bieżąco prototypujemy. Zespół jest zmotywowany pozytywnymi recenzjami graczy i pracuje w świetnym tempie – zgodnie z naszym harmonogramem prac, na dzień premiery Early Access powinniśmy skończyć wszystko co zaplanowaliśmy, co biorąc pod uwagę rozmiar gry jest dużym osiągnięciem.
Najważniejsze mechaniki Giants Uprising, które będą dostępne w dniu premiery to: destrukcja otoczenia, w tym możliwość używania elementów otoczenia i tworzenia z nich improwizowanych broni, walka z małymi przeciwnikami – oddziałami ludzkich wojsk oraz pojedynki z dużymi przeciwnikami, w tym walki gigant vs gigant podobne w założeniach do walk wrestlingowych. Pragniemy, aby pod kątem zarówno graficznym, jak i animacyjnym gra nie odstawała od gier pokroju Wiedźmina 3 czy God Of War, a więc gier AAA sprzed kilku lat.
Po premierze Early Access czeka nas jeszcze co najmniej kilka miesięcy prac nad grą, a skala rozwoju gry będzie zależna od odbioru gry i wyników odniesionych w Early Access. Większość prac obecnie jest związana z animacjami i przeniesieniem do świata gry efektów sesji mo-cap (szczególnie w zakresie pojedynków gigantów) oraz prace nad fabułą gry.
Tak duży projekt jak Giants Uprising z pewnością stanowi główny tegoroczny projekt spółki. Co jednak – poza rozwijaniem wersji Early Access – czeka spółkę w najbliższych miesiącach?
Rozwój gry Aria. Niedawno wpłynęły do nas pierwsze środki z dotacji z NCBR na projekt Quadrima, dzięki czemu prace nad kolejnym dużym tytułem spółki nabrały tempa. Jeszcze w tym roku planujemy reveal tej produkcji – będzie to rozbudowana gra akcji, mechanikami zbliżona do serii takich jak Assasin’s Creed, czy Prince of Persia. Tak jak w przypadku naszych dotychczasowych produkcji, również i tu, będziemy mogli mówić o wyjątkowej perspektywie głównego bohatera – zaoferujemy graczom coś zupełnie niespotykanego na rynku gier.
Z pozostałych tytułów, które będzie wydawać Varsav Game Studios, najbliżej premiery jest
powstające we współpracy z FinalBoss Games The Path of Calydra, współtworzone przez nasz zespół. Platformą pierwszej premiery gry są PC oraz Nintendo Switch, premiera na duże konsole jest planowana w późniejszym terminie.
Varsav Game Studios to główny podmiot w grupie kapitałowej, w której skład wchodzi aż 5 innych podmiotów, z czego notowana jest tylko Ovid Works. Jaka jest przyszłość czeka spółki-córki?
Najbliżej debiutu jest Mooneaters S.A., który jest już po podwyższeniu kapitału i przygotowuje właśnie dokument informacyjny. Liczymy, że spółka zadebiutuje na NewConnect pod koniec roku.
Jednocześnie aktywnie pracujemy nad pozyskaniem kapitału do pozostałych spółek – Perimeter Games, Cyber Rain Games oraz Warhound Games. W przypadku pierwszych dwóch jestesmy już na finiszu rozmów, natomiast finansowanie Warhound Games obecnie sprowadza się do rozmów z dużymi inwestorami z Polski oraz z zagranicy. Projekt realizowany przez studio mocno się podoba kilku inwestorom, ale ze względu na skalę finansowania na ich finalizację potrzebujemy jeszcze czasu.
Cieszy mnie jednak fakt, że ambitny plan zespołu stworzenia dużej, złożonej i jakościowej gry spotyka się z tak pozytywnym odbiorem. O jego skali może świadczyć fakt, iż w najbardziej pozytywnym scenariuszu obecnie 10-osobowy zespół weteranów branży (średnie doświadczenie w zespole przekracza 10 lat), będzie musiał się kilkakrotnie powiększyć. VARSAV Game Studios posiada obecnie 100% udziałów w spółce, docelowo będziemy jednak chcieli zmotywować udziałami obecny i przyszły zespół.