Leszek Krajewski, PunkPirates

Leszek Krajewski, prezes PunkPirates, w rozmowie z ISBtech o perspektywach rozrywki w wirtualnej rzeczywistości i planach rozwojowych studia. 

Jaki potencjał na rynku VR widzi dla siebie spółka?

Rynek wirtualnej rzeczywistości w ostatnich latach rozwinął się głównie za sprawą przystępnej ceny, wysokiej jakości sprzętu oraz oczywiście szerokiej dostępności samodzielnych urządzeń VR. Za przyrostem liczby użytkowników idzie naturalnie rosnące zapotrzebowanie na większą ilość gier oraz aplikacji. Widzimy ogromny potencjał w grach multiplayer, w których gracze mogą spędzać czas razem, bawić się lub rywalizować ze sobą.

Obecnie dostępne gry na wirtualną rzeczywistości takie jak POPULATION: ONE, Pavlov VR, Onward, czy Rec Room utwierdzają nas w przekonaniu, że wieloosobowa rozgrywka w wirtualnej rzeczywistości to pożądany przez graczy produkt, dzięki któremu gracze mogą wspólnie dzielić się emocjami.

Obecnie w fazie produkcji znajdują się dwie gry: „Death Manager VR” i „Community Paintball VR” – jakie są pierwsze reakcje graczy na powstawanie produkcji?

Po potwierdzeniu naszych kompetencji w produkcji gier VR poprzez stworzenie serii gier typu Escape Room VR polegających na wydostaniu się z zamkniętego pomieszczenia, których sprzedaż osiągnęła 100 tys. sztuk, postanowiliśmy skoncentrować się na produkcjach, które wraz z rozwojem technologii obecnie oczekują gracze wirtualnej rzeczywistości.

Stąd pomysł na „Community Paintball VR” oraz „Death Manager VR”. Wskazane produkcje rozwijały się w naszej spółce przez długi okres czasu, były poprzedzone analizą rynkową, pre-produkcją oraz pracami projektowo-koncepcyjnymi. Wierzymy, że dzięki temu w jaki sposób dojrzewały nasze projekty przełożą się one w sukces – już wkrótce zarówno nasi akcjonariusze, jak i gracze wirtualnej rzeczywistości będą w stanie to zweryfikować.

Jaki jest standardowy budżet produkcji spółki?

Budżet każdego projektu wynosi 1 mln złotych. Nie wykluczamy jednak jego zwiększenia w momencie dużego zainteresowania zarówno ze strony partnerów biznesowych, jak i społeczności graczy. Zakładamy, że nasze gry tworzone są długoterminowo – mamy zamiar nieustannie rozwijać nasze produkcje, nie zaprzestaniemy ich rozwoju kilka miesięcy po udostępnieniu dla społeczności wirtualnej rzeczywistości.

Co PunkPirates planuje zrealizować w 2021 r.? Jakie są długoterminowe plany spółki?

W bieżącym roku zakładamy premierę dwóch tytułów – Community Paintball VR oraz Death
Manager VR. Jeszcze w bieżącym kwartale przedstawimy efekty naszych prac. Stawiamy na długoterminowy rozwój naszych projektów, podobnie jak to ma miejsce w innych produkcjach typu multiplayer – dla przykładu premiera Pavlov VR miała miejsce w 2017 roku, a cały czas cieszy się ogromną popularnością wśród graczy wirtualnej rzeczywistości, między innymi ze względu na ciągły rozwój tytułu przez jego twórców. Na bieżąco prowadzimy również prace projektowo-koncepcyjne nad nowymi tytułami, które zostaną ogłoszone w niedalekiej przyszłości.

PunkPirates sprzedało niedawno akcje w Cube Group za 1 mln zł. Na co zostaną
przeznaczone te pieniądze?

Środki pieniężne ze sprzedaży akcji Cube Group S.A. przeznaczymy na produkcje gier VR, rozpoczęcie pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych nowych autorskich tytułów. Istotne we wskazanej transakcji jest również to, że zakończyliśmy proces dezinwestycji z poprzedniej działalności Spółki – obecnie skupiamy się tylko i wyłącznie na produkcji gier.

Jak wygląda rozwój spółek stowarzyszonych PunkPirates? Czy planowane jest
wprowadzenie spółek na giełdę?

Obecnie posiadamy 20% akcji Games 4Experience S.A. oraz 29,6% akcji RAION Games S.A., za pośrednictwem których rozszerzamy swoją działalność polegającą na produkcji gier.

W bieżącym roku planujemy debiut studia RAION Games na rynku NewConnect co pozwoli urealnić jego pełną wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Spółka obecnie kończy pracę nad dwoma tytułami – Datenshi oraz Flyin Fat. Na początku IV kwartału przedstawimy również społeczności graczy wirtualnej rzeczywistości pierwszą produkcję realizowaną przez zespół Games 4Experience, którego debiut giełdowy przewidujemy w 2022 roku.

Jak zmiana w składzie osobowym zarządu koresponduje ze obecnie obowiązującą strategią spółki?

Małgorzata Grużewska jest związaną z PunkPirates od 2006 roku, uczestniczyła m.in. w procesach inwestycyjnych, nadzorze właścicielskim nad projektami oraz pozyskiwaniu
finansowania do projektów. Objęcie funkcji Wiceprezesa Zarządu przez Małgorzatę pozwala skoncentrować mi się w pełni na tworzeniu portfolio gier Spółki oraz budowaniu w ten sposób jej wartości – jej pomoc w bieżącej działalności operacyjnej Spółki jest niezwykle cenna.

O spółce

PunkPirates S.A. to niezależne studio gamingowe, którego główną działalnością jest
produkcja gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka samodzielnie nadzoruje produkcję, publikację i marketing autorskich tytułów. W portfolio spółki znajdują się Escape Room VR, Escape Room VR Stories, Escape Room VR Inner Voices oraz DANGER! Escape Lab.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj