Na trwających w dniach 25. – 27.08 targach, zaprezentowano ponad 10 gier od spółek notowanych na NewConnect. Tytuły Made in Poland były zauważalne w trakcie wydarzenia, jak i w specjalnych strefach Indie dostępnych w formie wirtualnego odpowiednika hali wystawowej.
Spośród spółek notowanych na NewConnect, najmocniejszą reprezentację wystawił Varsav Game Studios. Aż 3 produkcje własne spółki: Giants Uprising, The Path of Calydra oraz Everdream Valley zostały pokazane na targach i wszystkie posiadają wersję demo na portalu Steam. Targi stanęły pod znakiem największego z tworzonych przez VGS tytułów – Giants Uprising.
W piątek został zaprezentowany cinematic trailer oraz ogłoszona została data premiery gry w formule early access – 02.11.2021. Materiał obejrzało dotychczas ponad pół miliona graczy z całego świata, czyniąc z tego tytułu najpopularniejszą polską produkcję na Gamescom. Pod tym względem, Giganci pobili nie tylko Dying Light 2 autorstwa Techland (ponad 250 tys. wyświetleń), ale nawet francuski Ubisoft i trailer Far Cry 6.
„Oceny i komentarze trailera, jak i samej gry są przytłaczająco pozytywne, a wyniku udanych targów rośnie liczba fanów na listach życzeń Steam. W samą niedzielę przeskoczyliśmy 60 pozycji w kategorii Global Wishlist, łącznie przez cały okres targów – o 78 pozycji. Jednocześnie zauważyliśmy nową falę użytkowników, którzy sprawdzają czerwcowe demo Gigantów. Podsumowując, Gamescom uznaję za ogromny sukces całego zespołu Varsav Game Studios i naszych podwykonawców. Jeśli chodzi o obecny stan prac, na dwa miesiące przed premierą Early Access to kończymy wszystkie mechaniki, które chcemy zaprezentować na moment premiery i skupiamy się na dopracowaniu naszej produkcji – komentuje prezes spółki Łukasz Rosiński.
Udane targi ma za sobą również Klabater, który pokazał dwa tytuły – The Amazing American Circus oraz Moonshiners. Spółka przygotowująca się do emisji akcji serii E na grę Crossroads Inn 2, zaprezentowała swoje produkcje w ramach Indie Arena Booth. W trakcie Gamescom fani mogli obejrzeć trailery, zapoznać się z dokładnymi informacjami, a w przypadku The Amazing American Circus, również zagrać w wersję demo na portalu Steam.
„Tegoroczny Gamescom, pomimo tylko cyfrowej formuły dowiózł wyniki! Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania graczy i mediów naszymi produkcjami. Obie prezentowane gry zanotowały wzrost wishlisty oraz publikacji w mediach. Na dwa tygodnie przed premierą, The Amazing American Circus otrzymał awansował o 40 miejsc na liście oczekiwanych gier STEAM. Jednocześnie cieszy nas wczesne zainteresowanie projektem Moonshine Inc., który już teraz buduje swoją rozpoznawalność i wishlistę – komentuje Michał Gembicki z Klabatera.
Pod względem długości prezentowanych materiałów dla graczy, spośród spółek notowanych na NewConnect, najhojniejszy był Kool2Play. Spółka pokazała aż 17 minutowy fragment rozgrywki z nadchodzącej gry Uragun – gameplay z biomu „Barcelona” z różnymi zestawami broni.
„Specjalnie na Gamescom przygotowaliśmy dynamiczny, nowy materiał z Uragun w postaci niepublikowanej wcześniej rozgrywki z biomu „Barcelona”. Etap ten wyraźnie różni się stylistycznie od prezentowanego wcześniej „Hong Kongu” i wręcz rozgrzewa paletą barw. Dodatkowo pokazaliśmy, jak wygląda przedzieranie się przez hordy przeciwników z wykorzystaniem różnego rodzaju uzbrojenia – od wyrzutni rakiet i railguna, aż po karabin automatyczny i futurystyczny bumerang. Prace idą pełną parą i zbliżamy się do końca etapu produkcji, dlatego w najbliższych miesiącach z pewnością o Uragun będzie głośno” – mówi Krzysztof Szulc, Publishing Director Kool2Play.