Marek Wylon, prezes GameDesire Group, w rozmowie z ISBtech o ewolucji z gier przeglądarkowych do mobilnych i planach giełdowych.
Czym zajmuje się GameDesire Group – ewolucja grupy – od tworzenie gier przeglądarkowych do mobilnych?
Grupa spółek, którą mam przyjemność zarządzać od ponad 20 lat specjalizuje się w tworzeniu i dystrybucji gier mobilnych free-to-play typu casual i mid-core. Moja przygoda z sektorem gier zaczęła się w roku 1995, trwa do dnia dzisiejszego i nadal sprawia mi ogromną przyjemność. Początkowo tworzyliśmy gry przeglądarkowe dla takich portali jak Wirtualna Polska, Onet, Interia czy Yahoo.
Są one nadal dostępne w portalu GameDesire.com, gryonline.wp.pl. Najlepsze z nich doczekały się wersji mobilnych. Wśród nich, najpopularniejsze są wirtualne gry stołowe, które mocno zapadły w pamięć graczom w momencie boomu pokerowego w Polsce, który zaczął się na dobre około 2006 r.
Obecnie produkcje te odpowiadają za generowanie stabilnego i powtarzalnego cash flow-u. Natomiast przełomowym momentem w historii i jednocześnie zmianą kierunku Grupy było utworzenie w 2018 roku Stribog Games z o. o. (wcześniej OneMoreGame). Postanowiliśmy wyjść poza naszą domenę gier Social Casino oraz gier stołowych i zawalczyć w innym segmencie rynku – gier midcore. Stribog Games stanowi odnogę Grupy o bardzo dużym potencjale wzrostu.
Przez ostatnie lata opracowaliśmy szereg technologii do budowania zaawansowanych gier RPG z mocnym elementem analitycznym i liveops. Dzisiaj flagowym produktem jest Gemstone Legends.
Jak aktualnie wygląda rynek gier mobilnych?
Rynek gier mobilnych jest obecnie największym segmentem w całym sektorze i cały czas rośnie. W mojej opinii ten trend będzie utrzymywał się przez najbliższe kilka lat. Obserwacje te potwierdzają także eksperci rynkowi i agencje analityczne.
Warto przy tej okazji wspomnieć, że według danych agencji Newzoo, globalny rynek gier na urządzenia mobilne w 2021 roku, wart jest 90,7 mld dolarów, to więcej niż gier na konsole oraz na komputery PC razem. Wartość rynku gier na konsole to 49,2 mld dol., a dla gier na komputery PC 35,9 mld dol. Sektor mobilny jako jedyny odnotował wzrost rok do roku i ma obecnie 52 proc. udziału w całym rynku gier. Do 2024 roku, segment ten może wygenerować wartość ponad 116 mld dolarów.
Gemstone Legends to perła w koronie Grupy.
Tak jak wspomniałem, naszą flagową produkcją, za której tworzenie odpowiada Stribog Games, jest Gemstone Legends. Jest to mobilna gra RPG, osadzona w klimatach high fantasy, w której znajdujemy też rozwiązania charakterystyczne dla produkcji logicznych (tzw. Puzzle RPG). W wypadku tego tytułu możemy pochwalić się bardzo udanych soft launchem, który miał miejsce w listopadzie 2020 roku. Od jego momentu pomimo iż dalej jest w developmencie tytuł wygenerował przychody przekraczające 1,5 mln USD.
Aktualnie pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami w grze oraz w przygotowujemy się do jej skalowania. Warto zaznaczyć, że nasze gry charakteryzują się długim ogonem monetyzacji.
Jakie są kluczowe przewagi Grupy wobec konkurencji?
Przez ostatnie 20 lat działalności i prowadzenia biznesu w sektorze gier, wiele się nauczyliśmy. Zarówno dzięki obserwacji zachowań konkurencji, potrzeb graczy ale też na własnych błędach. Naszą przewagą wobec konkurencji, prócz posiadania ponad 70 osobowego i wysoko wykwalifikowanego zespołu, jest przede wszystkim bardzo mocnie skupienie się na danych i analityce. Przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy nad własnymi rozwiązaniami, które dzisiaj pozwalają nam bardzo sprawie zarządzać obsługą graczy i budować mocno zaawansowane systemy CRM/LiveOps. Myślę, że od strony analityki nasze rozwiązanie jest dużo lepsze niż konkurencji.
Dlaczego spółka planuje wejść na NewConnect i na jakie działania planuje pozyskać środki od inwestorów?
Przeszliśmy znaczącą ewolucję jako Grupa. Przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy nad stworzeniem naszych rozwiązań analitycznych oraz nad Gemstone Legends. Przyszedł moment na kolejny krok, którym będzie przyszłoroczny debiut na NewConnect. Jeżeli chodzi o wydatkowanie środków, to nie chce jeszcze zdradzać szczegółów, natomiast będą one przeznaczone na skalowanie Gemstone Legends oraz prace nad nowymi produkcjami.