Paweł Dywelski, prezes Demolish Games, w rozmowie z ISBtech o planach rozwojowych.
Niedawno zapowiedzieliście nowy tytuł – Airship Captain. Czym będzie wyróżniać się ta produkcja?
Airship Captain to unikatowy na skalę światową symulator sterowca osadzony w fikcyjnym,
steampunk’owym świecie. Gracz będzie miał pełen dostęp do każdego zakamarka swojego statku, jak również możliwość ulepszenia czy nawet spersonalizowania wielu jego elementów. Oprócz tego, zarówno w trakcie rejsów, jak i w porcie będzie musiał dbać o swój statek i utrzymywać go w dobrej kondycji.
Zaniedbanie pojazdu może przyczynić się do nieprzewidzianej awarii, czasem w najmniej odpowiednim momencie. W trakcie realizacji produkcji skupimy się na immersyjności. Wszystkie interakcje zarówno ze statkiem, jak i w porcie będą w miarę możliwości manualne i jak najbardziej naturalne. Chcemy, żeby gracz w trakcie rozgrywki zapomniał o otaczającym go świecie i choć na chwilę mógł poczuć się jak kapitan takiego sterowca.
W Airship Captain głównym zadaniem gracza będzie transportowanie towarów pomiędzy portami. W zamian za otrzymane w ramach usługi wynagrodzenie będzie on mógł ulepszać lub upiększać swój statek oraz kupować licencje na inne, bardziej lukratywne zadania. W późniejszych etapach, po premierze gry w trybie Early Access planujemy rozwijać tytuł o dodatkowe statki i zadania, takie jak handel towarami, polowania/łowiectwo czy walka.
Kiedy gra zadebiutuje w pełnej wersji i na jakich platformach?
Obecnie chcemy skupić się na dokończeniu preprodukcji, czyli utworzeniu zwiastuna gry. Premierę przewidujemy w 2023 r.
Wasz model biznesowy zakłada dywersyfikację działań oraz rozwój gier na VR. Jakie widzicie perspektywy rozwoju rynku wirtualnej rzeczywistości?
Już od paru lat widać , że zainteresowanie platformą VR jest coraz większe. Wierzę, że wkrótce nadejdzie czas, kiedy to przychody z gier VR będą mogły konkurować z grami na PC.
Chcemy być gotowi na ten moment, dlatego rozwijamy się w obszarze wirtualnej rzeczywistości. Myślę, że głównym problemem dzisiejszych użytkowników VR jest mała ilość dobrych gier, które są tworzone z myślą o tej platformie i są czymś więcej niż tzw. „dopieszczonym demem technologicznym”.
Mamy nadzieję, że Airship Captain przyczyni się do rozwiązania tego problemu i kto wie, może nawet przyczyni się do zwiększenia zainteresowania platformą VR.
Obecnie pracujecie nad Demolish and Build 2022. Co nowego pojawi się w kolejnej produkcji z popularnej serii Demolish and Build?
W stosunku do poprzednich wersji dużo większy nacisk będzie położony na samo wyburzanie i związaną z tym rozgrywkę. W znacznym stopniu poprawiona zostanie fizyka zniszczeń – zaprezentujemy realistyczne parametry i realistyczny obraz rozpadania się budynków. Wszystko, oczywiście, mając na uwadze możliwości sprzętowe przeciętnego gracza.
Chcemy również bardziej zaangażować odbiorcę w grę poprzez dodanie różnego rodzaju zagrożeń. W nowej grze nie wystarczy już tylko stać w miejscu i niszczyć wszystko dookoła siebie. W trakcie wyburzania nieostrożny gracz może zostać zraniony spadającą cegłą, porażony prądem czy poparzony w wywołanym przez nieuwagę pożarze.
Jaki jest dotychczasowy odbiór serii Demolish and Build? (prośba o oceny, liczby)
Seria Demolish and Build spotkała się z bardzo dobrym odbiorem w środowisku graczy. Gra Demolish and Build 2017 sprzedała się w ponad 40 tys. egzemplarzy i posiada 74 pozytywnych recenzji na platformie Steam.
Kolejna gra z serii, Demolish and Build 2018 przekroczyła, łącznie z konsolami, 140 tys. sprzedanych kopii i 75% pozytywnych recenzji. Wraz z kolejną grą z tej popularnej serii chcemy kontynuować trend i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
Kiedy możemy spodziewać się premiery tytułu Malone In Nightmares. Jaki gatunek reprezentuje gra, o czym będzie fabuła? Do kogo kierowany jest projekt?
Niedawno ukończyliśmy preprodukcję i założyliśmy stronę Steam gry. Teraz jesteśmy na etapie promowania tytułu i obserwowania reakcji graczy. Jeśli Wishlista gry wskaże na duże zainteresowanie tytułem, przejdziemy do pełnej produkcji. Na bieżąco będziemy informować o postępach prac w zakresie tej produkcji.
Czy spółka zaprezentuje do końca roku nieznane do tej pory preprodukcje, ilu nowych tytułów możemy się spodziewać? Czy może Pan zdradzić więcej szczegółów dot. tych pre-produkcji?
Nie wykluczamy takiej możliwości, jednak na tą chwilę chcemy skupić się na obecnych tytułach i maksymalnie zwiększyć ich szansę na sukces.
W marcu zakończyliście kampanię crowdfundingową na platformie Crowdconnect, w której udało Wam się osiągnąć założony cel i pozyskaliście w dwóch transzach 1 mln zł na nowe produkcje. Jak przebiega wydatkowanie pozyskanych środków?
Uzyskane w ramach kampanii środki wykorzystujemy zgodnie z założeniami do produkcji nowych tytułów. Część kwoty wspiera finansowanie gry Airship Captain, część opłaca produkcję najnowszej części serii Demolish and Build. Pozostałe środki będą przeznaczone na wykonanie tytułów, które obecnie są w fazie preprodukcji. Oczywiście w przypadku nowych gier decyzja o rozpoczęciu produkcji zależna jest od przyjęcia gry przez graczy. Chcemy też zachować zdrową rezerwę środków na nieuniknione w branży gier opóźnienia.
Nad iloma grami aktualnie pracujecie, który tytuł ma według Was największy potencjał sprzedażowy?
Naturalnie duże nadzieje wiążemy z naszym najnowszym tytułem Airship Captain. Niemniej obecnie, z racji dobrego przyjęcia poprzednich części serii, największe szanse na sukces ma gra Demolish and Build 2022. Oprócz tego w preprodukcji jest jeszcze gra WW2: Underground, czyli symulator partyzanta z II WŚ.
Przy okazji chciałbym zaznaczyć, że projekty: Demolish & Build 2022 oraz Airship Captain realizujemy we własnym zakresie. Pozostałe gry będą wykonywane przez zewnętrzne zespoły.
Spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect do końca br. Na jakim etapie przygotowań do debiutu jest Demolish Games?
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowań do debiutu wraz z Domem Maklerskim. O przebiegu procesu dołączenia do spółek notowanych na rynku publicznym będziemy informować na bieżąco.
Jakie są plany spółki do końca 2022 r.?
Do końca roku planujemy jeszcze co najmniej jedną premierę na konsole: na ukończeniu są prace nad portem gry Demolish and Build 2017 na Switch. W miarę możliwości przed końcem roku chcielibyśmy wydać ten tytuł na jeszcze jednej konsoli.
Oprócz tego naszym celem jest ukończenie preprodukcji gier WW2: Underground i Airship Captain oraz stworzenie zwiastuna i rozpoczęcie promocji gry Demolish and Build 2022.
Oczywiście w dalszym ciągu pracujemy też nad produkcją ostatniego tytułu.