Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny Cateringu Pomelo, w rozmowie z ISBtech o rynku cateringu dietetycznego i planach rozwojowych spółki.
Jakie czynniki miały decydujący wpływ na ponad trzykrotny wzrost sprzedaży
pakietów diet?
Sprzedaż pakietów naszych diet z roku na rok rośnie, co jest wynikiem ogólnego wzrostu zainteresowania gotowymi posiłkami wśród odbiorców oraz zmianą codziennych nawyków społeczeństwa, dla którego priorytetem stały się czas i wygoda.
W Pomelo cały czas pracujemy nad rozwojem i udoskonalaniem menu – chcemy, aby nasze diety były jednocześnie zdrowe, różnorodne oraz dostosowane do trybu życia i oczekiwań
konsumentów. W tym roku wprowadziliśmy specjalistyczne diety, tzn. SIRT oraz KETO.
Do naszego menu stale dodajemy też nowe potrawy, co wpływa na zwiększenie liczby klientów, którzy zostają z nami na dłużej. Ponadto, podejmujemy liczne działania marketingowe, dzięki którym docieramy do nowych klientów.
Jakie są plany rozwojowe, a jakie aktualne wskaźniki finansowe?
Naszym celem jest oczywiście utrzymanie tempa wzrostu. W przyszłym roku chcemy osiągnąć dwukrotny wzrost do roku poprzedniego. W perspektywie długofalowej mamy konkretne plany i cele strategiczne, które realizujemy zgodnie z założonym harmonogramem działań. Istotną rolę odgrywa dla nas ciągła automatyzacja procesów.
Obecnie rozwijamy zespół rozwoju produktu i pracujemy nad ofertą na 2022 r., w której pojawi się wiele nowych, bardziej urozmaiconych oraz dopasowanych do preferencji konsumentów smaków.
Które diety miały w 2021 największy udział w sprzedaży diet pudełkowych?
Spośród wszystkich diet, największy udział w sprzedaży miały diety dedykowane sportowcom, m.in. sport protein, low carb oraz KETO oraz diety redukcyjne.
Jakie są perspektywy rozwoju rynku cateringów dietetycznych?
W minionym roku otworzyło się wiele firm cateringowych, co spowodowało, że obecnie rynek gotowych diet jest mocno „nasycony”. Myślę, że w przyszłym roku będzie on wciąż rósł, ale liczba nowych podmiotów cateringowych nie będzie zmieniać się tak dynamicznie.
Obecnie rynek cateringów dietetycznych jest bardzo podzielony – mamy wielu dużych graczy, którzy pełnią wiodącą rolę. W rezultacie mniejsze cateringi będą się zamykać.
W przyszłym roku na pewno pojawią się nowe trendy w dietach. Myślę, że ludzie będą spodziewać się przede wszystkim większej personalizacji i dopasowania cateringów do ich potrzeb.
Planujecie dostarczać cateringi w całej Polsce – w ilu miastach aktualnie dostarczacie cateringi i jakie są założenia dalszej ekspansji?
Tak, naszym celem jest dostarczanie diet w całej Polsce, bez wyjątków. Aktualnie jesteśmy obecni w ponad 800 miastach i cały czas wydłużamy listę o kolejne lokalizacje.
Co wyróżnia catering Pomelo na tle konkurencji?
Pomelo to firma rodzinna, która na początku działalności gotowała „dla znajomych”. Pomimo, że jesteśmy już o wiele więksi, wciąż zależy nam przede wszystkim na smaku oferowanych posiłków. W Pomelo na bieżąco słuchamy klientów, śledzimy i reagujemy na ich oczekiwania oraz potrzeby. Na podstawie zebranych informacji udoskonalamy menu i wprowadzamy nowe pozycje. Ponadto, niezmiennie jesteśmy liderami, jeśli chodzi o diety sportowe i dla sportowców.
Naszym celem jest nie tylko dostarczać zdrowe i zbilansowane posiłki, ale również edukować i budować świadomość w zakresie zdrowego odżywiania. Chcemy żeby zdrowy styl życia nie był tylko sloganem reklamowym, dlatego w Pomelo kręcimy podcasty, publikujemy artykuły edukacyjne i doradzamy.