Marketing, jak cały świat, przechodzi przyspieszoną digitalizację i firmy muszą się dostosować do tego wymogu, wskazuje Olgierd Cygan, Managing Partner w Welcome Digital.
Oznacza to, że spora część dotychczasowych działań marketingowych dziejących się w świecie analogowym musiała zostać przeniesiona do Internetu. W wielu przypadkach firmy nie były na to organizacyjnie przygotowane. Brakuje im wystarczającej liczby marketerów cyfrowych, którzy muszą zaspokoić gwałtownie rosnące potrzeby marketingu w digitalu.
W tym samym czasie, ich analogowi odpowiednicy, muszą bardzo szybko zdobyć nowe kwalifikacje. Wszystko po to, aby sprostać rosnącej liczbie zadań i wyzwań stojących przed digital – czyli po prostu współczesnym – marketingiem. W związku ze zmianą realiów możemy zaobserwować trzy powiązane ze sobą trendy.
Pierwszy to tworzenie projektów, które można wykorzystać na wielu rynkach. Jest to trend globalny, ale szczególnie istotny w regionie Europy Środkowej, gdzie społeczeństwa są dość podobne. Coraz więcej konceptów powstaje z myślą o całym regionie, szczegóły dopracowywane są na poziomie krajowym. Pozwala to zyskać na czasie oraz efektywniej zagospodarować środki budżetowe.
Ponadto, digitalizacja sprzedaży spowodowała, że marki muszą zapewnić treści marketingowo- sprzedażowe dużo większej liczbie sklepów. W związku z tym, firmy borykają się z wyzwaniem jak szybko i efektywnie tworzyć kreatywne treści niezbędne do cyfrowego marketingu. Tutaj możemy zaobserwować drugi trend, jakim jest kreatywna produkcja, czyli wykorzystywanie automatyzacji przy tworzeniu i modyfikowaniu dużej ilości treści w krótkim czasie.
Dobrym przykładem tych dwóch trendów jest kampania Welcome Digital dla TikTok Inc., gdzie korzystając z autorskiego oprogramowania do tworzenia i modyfikacji treści w krótkim czasie na podstawie jednego master bannera stworzyliśmy wiele różnorodnych formatów wideo i statycznych na siedem rynków w kilka dni.
Trzeci trend to creative commerce. W realiach post-pandemicznych coraz więcej firm przesuwa budżety reklamowe z budowania wizerunku na wsparcie sprzedaży, ale w taki sposób, aby jednocześnie wpływać na rozpoznawalność marki w grupie docelowej. W takiej sytuacji, nie wystarczą już na przykład tylko klasyczne packshoty produktów. Trzeba dostarczyć bardziej zróżnicowany content, który zainteresuje odbiorców. Wysokiej jakości zdjęcia z różnych kątów, zdjęcia przestrzenne, filmy wideo 360stopni, ale także infografiki, animacje, widea poradnikowe (np. how-to i openningi), wypowiedzi ekspertów czy przepisy.
W takim kontekście zmieniają się też zadania agencji, które coraz częściej muszą odpowiadać na niestandardowe wyzwania i problemy klientów. Reagować szybko i kreatywnie. Dlatego w Welcome Digital specjalizujemy się w tworzeniu kompleksowych rozwiązań strategicznych oraz ich efektywnej realizacji. Operujemy w zakresie regionalnym oraz korzystamy z narzędzi usprawniających produkcje cyfrowych treści.
Welcome Digital to miejsce narodzin kompleksowych rozwiązań komunikacyjnych:
strategicznych, kreatywnych i cyfrowych. To również miejsce ich efektywnej realizacji, łączącej innowacje technologiczne z unikalnym warsztatem projektowym. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu na arenie międzynarodowej, Welcome Digital dostarcza nowoczesnych narzędzi, które z sukcesem realizują cele marketingowe klientów. A należą do nich m.in. PepsiCo, Plus, Sandoz i TikTok.