O szczegółach projektu Medieval Dynasty, współpracy katowickiego studia Spectral Games z Toplitz Productions oraz Render Cube, rozmawiamy z Pawłem Sobikiem, prezesem zarządu spółki.
Spectral Games S.A., spółka zależna Incuvo, pozyskała do swojego portfolio hitową produkcję Render Cube – Medieval Dynasty! Gra okazała się być jedną z najlepszych ubiegłorocznych premier od polskich spółek, które zadebiutowały na platformie Steam. Dzięki niedawno zawartej umowie z wydawcą i właścicielem IP projektu – Toplitz Productions – Spectral Games – przygotuje jego VR-ową wersję.
Jak doszło do nawiązania współpracy Spectral Games z Render Cube i Toplitz Productions?
Przyjęta przez Render Cube strategia obejmuje działania na rzecz rozwoju marki „Medieval Dynasty”. Spółka dostrzegła potencjał w rynku wirtualnej rzeczywistości, który obecnie bardzo dynamicznie ewoluuje i postanowiła przenieść tytuł do VR. Render Cube nie ma doświadczenia w projektach z zastosowaniem technologii VR, dlatego studio zwróciło się do naszej „spółki – matki”, czyli Incuvo.
Spółka wspiera nas biznesowo, prowadzimy rozmowy nad potencjalnymi IP, które Spectral Games mogłoby samodzielnie rozwinąć. W ten sposób nawiązaliśmy współpracę z Render Cube i Toplitz. Znalezienie wspólnej wizji rozwoju Medieval Dynasty na urządzenia VR przyczyniło się do nawiązania naszej współpracy.
Czym jest Medieval Dynasty, za co gracze pokochali tę grę?
Medieval Dynasty to gra z pogranicza RPG, strategii i symulatora typu survival. Akcja tytułu rozgrywa się w czasach średniowiecza. Gracz w ramach rozgrywki wciela się w rolę skromnego łowcy, który na początku walczy o przetrwanie, a następnie buduje własne miasto.
Do tej pory tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy i osiągnął ponad 90 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam oraz przeszło 13,5 tys. komentarzy. Wynik jest znakomity, cieszymy się, że tytuł tak bardzo spodobał się graczom. Myślę, że na dobry odbiór gry wpływ ma przemyślany sposób rozwoju postaci oraz eksploracja otwartego świata.
Dlaczego Waszym zdaniem Medieval Dynasty jest dobrym materiałem na grę VR-ową? Co za tym przemawia?
Medieval Dynasty ma wszystkie niezbędne elementy, umożliwiające graczom przeniesienie się do okresu średniowiecza i namacalne odczuwanie życia w tej epoce. Gra posiada rozbudowane elementy survivalowe, jest rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zadaniem graczy w wersji na PC jest dbanie o przeżycie głównego bohatera, m.in. poprzez zaspokojenie jego głównych potrzeb żywieniowych i rozwój jego postaci. Czy tak będzie w wersji VR, czy położymy nacisk na inny element – to jeszcze ustalamy w fazie design’u.
Czego gracze mogą spodziewać się po VR-owej wersji tytułu?
Szczegóły dotyczące wersji VR-owej przedstawimy w późniejszym terminie. Obecnie rozpoczynamy fazę designu gry. Mamy wiele pomysłów i biorąc pod uwagę, że możemy wdrożyć tylko część z nich, chcemy wybrać najlepsze rozwiązania. Po fazie designu będziemy mogli powiedzieć nieco więcej o wersji VR. Liczymy, że rozgrywka spodoba się użytkownikom i zanurzenie się w życie epoki średniowiecza dostarczy im niezapomnianych wrażeń.
Czy przy okazji VR-owej wersji Medieval Dynasty mówimy stricte o porcie gry, czy stworzeniu jej od początku?
VR jest platformą sprzętową, która oferuje doświadczenia niemożliwe do osiągnięcia na żadnej płaskiej platformie. Z tego względu, portowanie 1:1 w mojej opinii zwyczajnie nie ma sensu, ponieważ nie wykorzystuje w pełni potencjału drzemiącego w tej technologii. W projekcie skupiamy się na dodaniu do rozgrywki mechanik stricte VR, aby umożliwić graczowi poczucie immersji i wrażeń zupełnie nowych w stosunku do płaskiego oryginału. Jednocześnie ograniczymy nieco mechaniki, które w VR mogą być mniej atrakcyjne z powodu specyfiki platformy i statystycznie krótszych sesji gry.
Obecnie Medieval Dynasty jest własnością Toplitz Productions, ale z doniesień medialnych wynika, że ta sytuacja może się niedługo zmienić, ponieważ Render Cube jest w procesie negocjacji z Toplitz Productions, dotyczących przejęcia praw do IP projektu. Czy wiadomo coś więcej na temat tego procesu?
Nie chciałbym wypowiadać się za kolegów z Render Cube oraz Toplitz, tym bardziej na podstawie medialnych doniesień. Cierpliwie poczekajmy na wynik końcowy negocjacji.
Kiedy można spodziewać się premiery VR-owej wersji gry?
Nie szybciej niż pod koniec IV kwartału 2022 r.
Przejdźmy do Spectral Games, proszę powiedzieć jaki jest model biznesowy Studia? Czy koncentrujecie się tylko na VR?
Spectral Games S.A. posiada doświadczenie w zakresie tworzenia gier komputerowych i aplikacji mobilnych, od momentu założenia spółka wprowadziła na rynek 11 gier. Jako firma produkująca przez wiele lat gry mobilne szukaliśmy nowych możliwości rozwoju i dostrzegliśmy olbrzymi potencjał rynku VR.
Rynek gier mobilnych jest dzisiaj dużo większy niż VR, a my byliśmy jedną z tysięcy firm na świecie, specjalizujących się właśnie w grach mobilnych. W ostatnich latach skoncentrowaliśmy swoją działalność na tworzeniu aplikacji opartych na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR).
Spółka zrealizowała wiele projektów gier m.in. Knightfall AR, Crime Scene AR, Munich VR, Voletarium: Sky Explorers, Totem Warriors, Hot Wheels i Fury of the Gods.
Pracowaliśmy również przy projektach Incuvo.
Nasz obecny model biznesowy opiera się na portowaniu gier na VR na własny koszt, w zamian za istotny udział w zysku brutto sprzedaży (przychody ze sprzedaży gry pomniejszone o koszty dystrybucji). Koszt produkcji rekompensowany jest dzięki istotnemu poziomowi wynagrodzenia zmiennego (np. w przedziale 30%-50% wielkości zysku brutto ze sprzedaży), które przysługuje nam od pierwszego sprzedanego egzemplarza.
Jakie są Wasze najważniejsze plany w 2021 i 2022 roku?
Chcemy rozbudować zespół, a następnie skupić się na tworzeniu Medieval Dynasty na VR.
Rozważamy także emisję akcji oraz debiut na rynku NewConnect.