NFON – operator europejskiej telefonii chmurowej – ogłosił strategię wzrostu do roku 2024, w której polski rynek ma odgrywać istotną rolę, poinformował prezes NFON dr Klaus von Rottkay. Operator nie wyklucza inwestycji w infrastrukturę badawczo – rozwojową w Polsce.
„Polski rynek jest dla nas priorytetem w regionie środkowo – wschodniej Europy. Chcemy budować tu bazę klientów wśród segmentu małych i średnich firm, ale także dużych podmiotów. Telefonia i IT coraz bardziej się do siebie zbliżają. To efekt, który stał się nie do zlekceważenia w dzisiejszym świecie biznesu. Dlatego dążymy do tego, aby być wiodącym dostawcą komunikacji biznesowej zorientowanej na głos w Europie. Chcemy rozwijać się 'jakościowo’ w Polsce, co oznacza wartość dodaną dla klientów bez wchodzenia w wojnę cenową. Widzimy także trend osadzania działów badawczo – rozwojowych w Polsce. W pierwszym etapie zdecydowaliśmy się na ustanowienie takiego centrum w Portugalii, ale w dalszym rozwoju na pewno weźmiemy Polskę pod uwagę” – wskazuje von Rottkay.
NFON wskazuje, że telefonia jest nadal najważniejszym kanałem komunikacji dla firm. Jan-Peter Koopmann, CTO w NFON zaznacza, że po wycofaniu ISDN i ciągłej wymianie przestarzałej technologii systemu telefonicznego na PBX w chmurze, od razu znajdujemy się w trzeciej fali rozwoju. „Telefonia, współpraca z wideo lub czatem oraz aplikacje biznesowe, takie jak rozwiązania dla centrów kontaktowych, zbliżają się do siebie. Doskonałe wrażenia użytkownika na platformie są tutaj decydującą przewagą konkurencyjną” – wskazuje Koopmann.
Ocenia, że klienci chcą korzystać z platformy, na której mogą płynnie przełączać się między głosem, wideo, tekstem.
„Wynika z tego jasno, że będziemy oferować kompletny pakiet UCaaS zawierający dokładnie te komponenty, uzupełniony o otwarte interfejsy API i dalsze rozwiązania wielokanałowe” – zaznacza CTO.
Inną ważną cechą tej platformy i kluczową przesłanką dla coraz większego uproszczenia komunikacji biznesowej i przepływów pracy jest skupienie się na scenariuszach użytkownika, które obejmują pracę mobilną, a także pracę hybrydową lub zdalną.
„W ramach naszego kursu rozwoju nie tylko będziemy w coraz większym stopniu sprzedawać nasze nowe produkty naszym dotychczasowym klientom. Będziemy oczywiście nadal rozwijać naszą sieć partnerską w Europie. Dla nas partner stoi absolutnie i niezachwianie w centrum wszystkiego, co robimy. Jednocześnie zwiększymy nasz ukierunkowany segment klientów z małego i średniego biznesu (10 – 250 rozszerzeń) do segmentu przedsiębiorstw”- wyjaśnia Klaus von Rottkay.
Ze swoją strategią rozwoju do 2024 r. NFON szuka również możliwości inwestowania w Europie Środkowo-Wschodniej. Rynki te obiecują szybszy wzrost przy mniejszej presji konkurencyjnej, uważa firma.
„Naszą strategię wzrostu na 2024 r. można podsumować trzema słowami: Cel – Ulepsz – Skala” – mówi Klaus von Rottkay. „Nasza działalność ma miejsce w Europie i tam właśnie się zatrzymujemy i dopasowujemy do niej portfolio produktów, które będziemy optymalizować. Będziemy rozwijać naszą dotychczasową działalność PBX w kierunku komunikacji biznesowej opartej na „inteligentnym przepływie pracy”, a zaczynając od naszych ponad 2700 partnerów inwestuje w rozwój tej sieci” – wskazał CEO NFON.