Usług telekomunikacyjne, konwergentne, powiększanie bazy klientów, rozwój sieci światłowodowej i dynamiczne usługi ICT to kluczowe czynniki wzrostu Orange Polska na najbliższe 2-3 lata. Z kolei 5G zdecyduje o długoterminowym wzroście operatora.

Julien Ducarroz, prezes Orange Polska, podczas telekonferencji zaznaczył że jest szczególnie zadowolony w wyników sieci światłowodowej. Wskazał także na duży wzrost w segmencie ICT, co wspierają dokonane przez grupę przejęcia.

Zrealizowaliśmy projekt FiberCo i jest ogromny prognostyk na przyszły sukces. Zwiększamy nasz potencjał cyfrowy i ludzki.  Oczekujemy dalszego wzrostu efektywności modelu pracy. Będziemy kapitalizować nasze aktywa, usługi i doświadczenie nawet jeśli obecnie mamy do czynienia z krótkoterminowym kryzysem energetycznym” – wskazał Ducarroz.

Wymienił także m.in. nowy data hub grupy gdzie rozpoczęto oferowanie usług kolokacyjnych dla klientów korporacyjnych.

Chmura jest jednym z naszych priorytetów, oferta usług dla klientów a także własny rozwój (partnerstwo z Google i przenoszenie procesów do chmury).  Staniemy się cyfrową firmą co jest głównym filarem naszej strategii” – wskazał prezes.

Podkreślił, że operator powołał nową jednostkę odpowiedzialną za rozwój cyfrowy, która skupia się na zwiększeniu wykorzystaniu kanałów cyfrowych i online w ramach myOrange.

Jolanta Dudek, szefowa consumer market Orange Polska, podkreśliła że usługi konwergentne to główny motor wyników na fali strategii „więcej za więcej”.

Mamy prostą i atrakcyjną ofertę, co przyciąga klientów. Rosnący zasięg światłowodu generuje większy popyt na treści i zwiększa lojalność klientów w ramach konwergencji” – wskazała Dudek.

Orange Polska ma w zasięgu 6 mln gospodarstw w 20 polskich miastach i jest największym dostawcą usług światłowodowych w kraju.

Postawiliśmy na konwergencję kiedy nie było to modne i w efekcie wyprzedzamy innych, którzy teraz wchodzą na to pole bitwy, które wyznaczyliśmy wcześniej. Pandemia zaczyna ustępować, ale trendy cyfrowe które wykreowała pozostaną. Dlatego rozwijamy usługi dla domu” – dodała szefowa B2C w Orange Polska.

Bożena Leśniewska, szefowa segmentu B2B Orange Polska, dodała że segment korporacyjny rósł w usługach mobilnych, światłowodzie i ICT. Podkreśliła rekordowo niski churn.

Przejęty przez nas CraftWare został świetnie zintegrowany i zwiększa biznes w sektorach finansowym i farmaceutycznym, a także detalicznym. Jesteśmy aktywni w hybrydyzacji i cyfryzacji obszaru pracy” – wskazała Leśniewska.

CFO operatora Jacek Kunicki wskazał na stabilny capex i silną generację gotówki przez grupę jako mocną postawę strategii.

Pracujemy nad nowymi obszarami, aby zapewnić dalszy wzrost” – zaznaczył Kunicki.

Jak podkreślił, wzrost przychodów to najlepsza dźwignia dla wzrostu, co wynika z usług telekomunikacyjnych, konwergencji, powiększania bazy klientów i ich migrowania na pakiet konwergentny, a także rozwój sieci światłowodowej.  ICT dodaje „imponujące wyniki” i będzie to kontynuowane. W kwestii potencjalnych przejęć Kunicki stwierdził, że grupa chce nabywać dalsze kompetencje „w odpowiednim czasie”.

Te czynniki będą miały kluczowy wpływ na najbliższe 2-3 lata. Z kolei 5G będzie miało ważny wpływ na przyszły, długoterminowy wzrost” – stwierdził CFO Orange Polska.

Według jego słów, w 2022 widoczny będzie negatywny wpływ (zwłaszcza w I półroczu) kwestii regulacyjnych jak MTR. Ponadto wskazał na znacznie bardziej trudne makro, a szczególnie ceny energii. Rosnące stopy procentowe krótkofalowo są bez wpływu na Orange Polska, gdyż jak wskazał CFO do 2024 operator ma stały poziom odsetek.

Capex obejmuje dalszy rozwój na FiberCo, ale to inwestycje w sieć komórkową będą szczególnie rosnąć.

Zmodernizujemy naszą sieć tak aby poradzić sobie ze stale rosnącym transferem danych. Przed nami także aukcja pasma C-Band i przedłużenie obecnej licencji” – podsumował Kunicki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj