Łukasz Łyżwa, Dyrektor Sprzedaży realme Polska, w komentarzu dla ISBtech o aktualnej sytuacji na rynku elektroniki użytkowej i ambicjach producenta smartfonów.

Bez wątpienia chcemy stale się rozwijać. Na każdym możliwym rynku. Mocno wierzymy zarówno w jakość swoich produktów, jak i w atrakcyjność naszej oferty. Takie ambicje dotyczą także rynku europejskiego, w tym Polski. Lokalnie, w 2 lata obecności, staliśmy się trzecim graczem, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych smartfonów.

Rozwijamy się z dużą dynamiką, bo poza rosnącym zainteresowaniem klientów, wzmacnia się także zaufanie naszych partnerów oraz operatorów komórkowych. Od niedawna także u nich także jesteśmy tzw. challengerem wiodących dwóch konkurentów. To ogromny sukces, w tak krótkim czasie od lokalnego debiutu, osiągnąć tak znaczący poziom zainteresowania naszą ofertą.

realme GT Neo 3

W Polsce nadal budowanie marki

Mimo ewidentnych sukcesów na wielu rynkach, w Polsce jesteśmy wciąż na etapie budowania świadomości marki. Nie wszyscy jeszcze wiedzą czym jest realme. A ci którzy już nas kojarzą i rozpoznają, zapewne wiążą nas przede wszystkim ze świetnymi smartfonami – jak seria 9 czy flagowe GT 2 i GT 2 Pro. Jednak mamy do zaoferowania o wiele więcej. Wchodzimy w etap rozwoju portfolio kategorii AIOT oferowanej europejskiemu konsumentowi. Już w tym roku zaprezentujemy, także w Polsce, gamę nowych produktów.

Odnosząc się do trendów, widzę 2 główne kierunki – rozwój sieci 5G oraz sztucznej inteligencji. Ten pierwszy kierunek to odpowiedź na rosnącą dynamikę życia i oczekiwania konsumentów. Konsumujemy coraz więcej treści w sieci. Pandemiczna zmiana na rynku pracy – czyli rozwój hybrydowego i zdalnego modelu realizacji zadań – także wzmaga zapotrzebowanie na sprawny i szybki przepływ oraz obrót danych. Naturalnie do pełnej rozwoju infrastruktury 5G jeszcze sporo brakuje, ale urządzenia mobilne wyposażone w modemy 5G już są w stanie pokazać różnicę, jaką oferują w stosunku do rozwiązań starszej generacji. I to jest także trend, który realme rozumie.

Nie bez powodu w 2021 roku byliśmy największym dostawcą smartfonów 5G na świecie. Konsumenci już teraz chcą być gotowi na możliwości jutra, a nasz sprzęt jest do tego świetnym narzędziem. Drugi trend jest bezpośrednio związany z pierwszym. W zalewie natłoku informacyjnego, nowych obowiązków i galopującego rozwoju, szukamy sposobu na to, by odciążyć nas w codziennych obowiązkach lub prozaicznych drobnostkach. Sztuczna inteligencja nie tylko sugeruje nam już preferowaną kuchnię w aplikacji do zamawiania jedzenia. Uczy się sposobu w jaki użytkujemy telefon. W jaki robimy zdjęcia. To ona, składa w jedno zdjęcie dziesiątki ujęć, by zrobione w biegu zdjęcie miało jak najwięcej szczegółów. Wyręczamy się sztuczną inteligencją i coraz częściej polegamy na jej sugestiach oraz działaniach. Naturalnie jest to jeszcze skala micro, ale już widoczna.

realme GT Neo 3

Dekada autonomicznej elektroniki

Patrząc chociażby na rozwój elektronicznego przemysłu motoryzacyjnego, jestem przekonany, że następna dekada będzie tą spod znaku rozwoju autonomicznej elektroniki i stopniowej robotyzacji wielu obszarów życia. Mogę jedynie dodać, że postrzegam to jako szansę, nie zagrożenie. Bo w efekcie nasze życie może stać się wygodniejsze. I to jest jedna z misji producentów smartfonów. Ułatwić nam komunikację. Usprawnić naszą pracę.

Pozwolić na wyzwolenie siły mobilności. Taka misja także przyświeca realme. Jeśli nasz najnowszy smartfon – GT NEO 3 150W – ładuje się od 0 do 50% w 5 minut, to oznacza, że w cierń usuwa się konieczność wyczekiwania na gotowość elektroniki używanej na każdym już kroku… Nasze mobilne centrum rozrywki i pracy potrzebuje dosłownie chwili, by znów być w stanie wspierać nas w codziennych wyborach, obowiązkach i przyjemnościach. A my, w realme, mamy ambicję nie tylko podążać za takimi trendami, ale także je wyznaczać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj