Karolina Diakowska, dyrektor zarządzająca GAM3RS_X, w komentarzu eksperckim dla ISBtech o polskiej branży gamingowej i planach rozwojowych firmy.

Polski rynek gamingowy to olbrzymia, ale ciągle rozwijająca się branża. O sukcesach naszych deweloperów powiedziano już wiele, ale trzeba pamiętać też o odbiorcach i konsumentach gamingu. Szacuje się, że nad Wisłą mamy 20 mln graczy, z czego ok. 80% to osoby dorosłe. Na platformie Steam polski jest 9. językiem używanym przez graczy i wyprzedza między innymi, kojarzącą się z wysoką kulturą gamingową, Koreę Pd.

Własne rozwiązania i formaty

Jako GAM3RS_X widzimy duży potencjał rozwoju na lokalnym rynku poprzez budowanie własnych rozwiązań i formatów dedykowanych graczom. W kwestii esportu nasz kraj już odnosi sukcesy. Polski rynek gamingowy wyceniany jest na 924.2 mln USD i z roku na rok rośnie w tempie 17%, co stawia nas w czołówce jeśli chodzi o rozwój sektora. Sam rynek esportowy to wartość 11,5 mln dolarów, ale jego dynamika wygląda jeszcze bardziej obiecująco.

Mocną pozycję naszego kraju oddają statystyki jednych z największych zawodów Counter- Strike: Global Offensive (CS:GO)- PGL Major. W tym roku GAM3RS_X jest odpowiedzialne za polską transmisję, a liczby z zeszłorocznej pokazują skalę zainteresowania elektronicznym sportem. Jest to 9. najchętniej oglądane wydarzenie esportowe na świecie i największe tego typu rozgrywki w CS:GO. W zeszłym roku 700 tys. unikalnych widzów pochodziło z naszego kraju i średnio jedną rozgrywkę oglądało 12 tys. widzów.

W szczytowym momencie 67 tys. Polaków oglądało rywalizację w internecie, a dodatkowe 60 tys. widzów zasiadło przed telewizorami. W sumie zasięg transmisji rozgrywek online i telewizyjnej to ponad 5 mln wyświetleń. Pokazuje to jak duży jest potencjał rozgrywek w naszym kraju, gdzie cieszą się one duże zainteresowaniem. Doceniają to różne marki, które coraz chętniej stają się partnerami streamów i samych drużyn.

Widzimy jak duże jest zainteresowanie esportem w kraju, ale obserwujemy również inne trendy w gamingu, w których chcemy uczestniczyć. Na pewno warto zwrócić uwagę na rozwój metaverse; gra Roblox uznawana jest za najpopularniejszy tytuł metawersalny – z 55,1 mln aktywnych użytkowników jest absolutnym liderem gatunku i wyprzedza on znacząco takie pozycje jak VRChat (z niecałymi 28 tys. użytkowników) czy Horizon Worlds (około 11 tys. użytkowników), które stworzyło samo Meta. Jako GAM3RS_X działamy z zamiarem zrewolucjonizowania rynku gamingowego, dlatego bez przerwy śledzimy rozwój tej dziedziny, a nasza wiedza umożliwi klientom wejście w ten nieograniczony świat

Metaverse w tym roku

Jeszcze w tym roku planujemy z uruchomić projekty ściśle związane z metaverse. Pierwszym z nich będzie Game Jam Booster, który zapowiadaliśmy wraz z naszym ogłoszeniem. Jak sama nazwa wskazuje, GJB będzie hackatonem, lecz jedynym w swoim rodzaju, bo skupiać się będzie na grze Roblox. Zadaniem uczestników będzie stworzyć specjalne mapy, które później będą rozwijane i “utrzymywane przy życiu”. Ale to wszystko to dopiero początek – chcemy mocno zaangażować się w tworzenie światów pokroju Nikeland, czy Vans World, które pokazały jak świetnym produktem marketingowym mogą być Robloxowe gry.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj