Wśród najbardziej perspektywicznych obszarów rynkowych przedstawiciele Grupy AB wskazują rozwój konsumpcyjnego modelu sprzedaży (Infrastructure as a Service), sprzedaż rozwiązań chmurowych oraz obsługę kanału e-commerce, wskazuje Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu w AB S.A.
„Jesteśmy wśród dystrybutorów liderem rozwiązań e-commerce i automatyzacji procesów handlowych oraz logistycznych na potrzeby podmiotów z rynku e-commerce. Widzimy także znaczny wzrost zainteresowania usługą dropshippingu, dzięki której towar z naszego magazynu trafia bezpośrednio do końcowego użytkownika, chociaż kupuje on u naszego klienta-resellera. O efektywności naszej automatyki magazynowej najlepiej świadczy fakt, że wyraźnie wyższy popyt sprawnie obsługujemy w tych samym centrach dystrybucji przy stabilnym poziomie zatrudnienia. Skalowalność i najwyższa efektywność są też naszą silną stroną – powiedziała ISBtech Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu w AB S.A.
„Dystrybucja oprogramowania w chmurze to światowa rewolucja. Jesteśmy na tym polu również liderem, zostaliśmy wybrani przez Microsoft jako partner CSP na Polskę, Czechy i Słowację. Inwestujemy w naszą platformę cloud, rozwijamy ofertę kolejnych producentów – z ich punktu widzenia jesteśmy lepszym rozwiązaniem niż sprzedaż bezpośrednia ze względu na efektywność kosztową i dotarcie do resellerów. Końcowy klient czerpie z kolei korzyści z elastyczności i efektywności rozwiązań SaaS – wskazała dyrektor Gawarecka.
Dodała, że w tym roku oprócz rozwiniętego już rynku SaaS (software as a service) pojawia się trend oferowania sprzętu i całej infrastruktury jako usługi, który – choć obecnie jest na wcześniejszym stadium rozwoju – również ma bardzo wysoki potencjał wzrostu.
„Mamy już konkretną ofertę sprzedażową w modelu Infrastructure as a Service. Przykładem może być HPE Greenlake, który jest już obecny w AB i pierwsze umowy z partnerami na świadczenie usług zostały już zawarte w Q1 2021. Prowadzimy również intensywne rozmowy z innymi kluczowymi dostawcami sprzętu, którzy pracują nad własnymi ofertami DaaS. Pomagamy im w analizie specyfiki rynku i dopasowaniu potencjalnych ofert do potrzeb naszych lokalnych klientów„– powiedziała Patrycja Gawarecka.
„Akcentowany przy tym jest też aspekt circular economy, czyli gospodarki w obiegu zamkniętym. Usługi wynajmu sprzętu z założenia cechują się tym, że wykorzystany sprzęt wraca do powtórnego przetworzenia przez producenta. To z kolei gwarantuje przedłużenie cyklu życia produktu po odpowiednim refurbishingu. Zbudowanie odpowiednich zasobów i umiejętności po stronie dystrybutora spowoduje, że będzie on aktywnym uczestnikiem tego procesu. Wszystko to idealnie wpisuje się w długofalową strategię AB, by być neutralnym środowiskowo podmiotem i minimalizować koszty środowiskowe branży IT – dodała.