Stamatios Stamatiadis, CEO CADM Automotive, w komentarzu eksperckim dla ISBtech o rozwoju firmy w ubiegłym roku i planach rozwojowych.
Jako główny dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, CADM w 2020 roku zdywersyfikował portfel klientów, otwierając się na nowe sektory i branże, dzięki czemu rozpoczął szybką ścieżkę wzrostu, pomimo pandemii COVID-19.
Obecnie CADM wdraża nową strategię, znacznie bardziej zorientowaną na międzynarodowe rynki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej oraz nowe sektory gospodarki jak transport, spedycja czy ochrona zdrowia. Sytuacja pandemiczna utwierdziła nas w przekonaniu, że nie można polegać tylko na jednej branży.
Dlatego też już od dłuższego czasu oprócz podstawowej dla nas branży motoryzacyjnej oferujemy nasze usługi także branży kolejowej, lotniczej, morskiej czy medycznej. Branża motoryzacyjna prawie zatrzymała się w zeszłym roku, dlatego tym bardziej wdrożona przez nas strategia dywersyfikacji okazała się strzałem w dziesiątkę, przynosząc zakładane rezultaty.
Zdecydowaliśmy przekształcić się w pełni rozwiniętego, międzybranżowego dostawcę usług inżynieryjnych E2E (end to end = od koncepcji do uruchomienia produkcji) i zwiększyć skalę działalności w ciągu najbliższych trzech lat. Planujemy to osiągnąć zarówno poprzez szukanie szans rynkowych na przejęcia, jak też poprzez rozwój organiczny, rozwijanie obecnego zespołu i własnych rozwiązań w oparciu o olbrzymi potencjał kreatywny naszych
pracowników.
Znacząco wzmocniliśmy naszą sieć sprzedaży, dotarliśmy do kolejnych krajów europejskich, Azji i Ameryki Północnej. Cały czas mamy ambitne plany dalszego zwiększenia naszej obecności na arenie międzynarodowej poprzez otwieranie kolejnych biur oraz tworzenie afiliowanej sieci sprzedaży.
Szczególny nacisk w naszym podejściu kładziemy na rozwój cyfrowy, elektronikę i oprogramowanie, gdzie rynek doświadcza coraz większej zmiany w dosłownie wszystkich aspektach życia.
Paradoksalnie to właśnie pandemia przyniosła nam nie tylko wyzwania, ale także duże możliwości rozwoju w tym obszarze. W związku z tym doświadczyliśmy trendu nearshoringu ze strony zachodnioeuropejskich firm, czyli przenoszenia przez nie procesów biznesowych do państw im bliskich pod względem geograficznym i kulturowym. Dzięki temu udało się nam pozyskać nowych klientów, znaczące międzynarodowe marki. Polska oferuje niezrównany stosunek jakości do ceny, a w połączeniu z bliskością geograficzną, stanowi doskonałe uzasadnienie biznesowe dla usług programistycznych.
Nauczyliśmy się zdalnie prowadzić biznes, jednocześnie rozwijając portfel zamówień i dostępne rozwiązania dla klientów. Staramy się zmaksymalizować dotychczasową sprzedaż usług, oferując obecnym obiorcom dodatkowe, komplementarne rozwiązania produktowe. Wreszcie, co nie mniej ważne, nasz dział sprzedaży odnotował znaczący wzrost zamówień, wydatnie poszerzając portfolio branż i klientów.
Dowiedzieliśmy się również, że praca zdalna jest dobrą alternatywą dla pracy biurowej. Nie tylko utrzymaliśmy wszystkie stanowiska, ale nawet zwiększyliśmy ich ilość i nadal to robimy, generując możliwości rozwoju własnej kariery zawodowej dla naszych pracowników w tym skomplikowanym i pełnym wyzwań okresie funkcjonowania w dobie pandemii COVID-19.
Na szczęście w tych trudnych i niepewnych czasach poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji gwarantuje nam, poprzez niezbędne finansowanie i wsparcie zarządcze, nasz główny udziałowiec, czyli fundusz private equity Abris Capital Partners. Dzięki temu obecnie naszym kluczowym dylematem nie jest to, jak przetrwać kryzys wywołany pandemią, ale to, w jaki sposób wykorzystać tę sytuację do osiągnięcia dalszych wzrostów, rozbudowy zespołu, portfela klientów i wachlarza oferowanych rozwiązań.
CADM to wiodący polski dostawca usług inżynierskich oraz IT z siedzibą w Krakowie. Firma działa globalnie, bazując na lokalnych inżynierach i konsultantach, specjalistach w swoich dziedzinach posiadających unikalną wiedzę i doświadczenie oraz na zrealizowanych z sukcesem projektach.
CADM dostarcza wysokiej klasy kompleksowe, innowacyjne rozwiązania projektowe i inżynierskie dla kluczowych, międzynarodowych przedstawicieli branży motoryzacyjnej, kolejowej, morskiej i lotniczej, a także energetycznej, medycznej, AGD i innych sektorów. CADM swoje działania opiera na strategii E2E (end to end = od początku do końca), czyli od koncepcji do uruchomienia produkcji. Dostarcza klientom projekty od najwcześniejszych wizji, określając cel oraz wstępne założenia, poprzez analizę kosztów, budowę łańcucha dostaw, ocenę i selekcję, rozwój koncepcji, wizualizacji i stylistyki, fazę prototypową i seryjną produkcję, skończywszy na wsparciu klienta w uruchomieniu produkcji.