Anna Worwa, Ariadnext

Anna Worwa, Dyrektor Sprzedaży na rynek Europy Środkowo-Wschodniej Ariadnext w komentarzu eksperckim dla ISBtech o trendach w cyfrowych usługach identyfikacji i zaufania.

Rok 2022 niesie ze sobą wiele wyzwań i bardzo ważnych zmian. Obserwując rozwój rynku, nie sposób nie wspomnieć o nowelizacji rozporządzenia eIDAS. Wszystkie oczy zwrócone są na projekt Europejskiego Portfela Cyfrowej Tożsamości i E-IDs. Ponadto priorytetem w nadchodzących miesiącach powinna być walka z oszustwami, na które narażeni są zarówno klienci, jak i firmy. To szczególnie istotne w dobie pandemii, kiedy potrzeby w zakresie cyberbezpieczeństwa wciąż rosną.

Nie dziwi więc fakt, że firmy widzą konieczność dostarczania użytkownikom końcowym niezawodnych rozwiązań, które pozwalają budować zaufanie. Niewątpliwie trendem w tym kontekście jest również dbanie o łatwość obsługi i User Experience. W przypadku niektórych organizacji stopniowa cyfryzacja spowodowała fragmentaryzację, negatywnie wpływając na doświadczenia klientów.

Zatem biznesy podążać będą w stronę konsolidacji cyfryzacji i zapewnienia użytkownikom płynnego, całościowego doświadczenia – pełnej cyfrowej podróży, stąd wiele firm podejmuje współpracę z takimi organizacjami jak nasza.

Jako firma dostarczająca rozwiązania z zakresu cyfrowej identyfikacji zauważamy, że nie tylko podmioty objęte regulacjami wdrażają rozwiązania do zdalnej weryfikacji tożsamości, ale również wiele innych podmiotów, którym zależy na zapewnieniu bezpieczeństwa i budowaniu relacji z klientem opartych na zaufaniu. Zauważalną tendencją, która utrzyma się przez kolejny rok jest digitalizacja procesów biznesowych ze szczególnym naciskiem na efektywność kosztową oraz szybszy i łatwiejszy onboarding.

IDnow i ARIADNEXT, które w czerwcu 2021 r. połączyły siły, aby zostać liderem KYC (Know Your Customer) w Europie, wprowadziły niedawno AutoIdent+QES. To rozwiązanie typu „wszystko w jednym” z kwalifikowanym podpisem elektronicznym (zgodność z eIDAS 1.0) połączonym z automatyczną i ręczną weryfikacją tożsamości, zgodną z dyrektywą AML/CFT. Rozwiązanie to integruje hybrydową, zdalną weryfikację tożsamości w celu spełnienia wymogów KYC.

ARIADNEXT jest jednym z europejskich liderów w dziedzinie cyfrowej identyfikacji. Oferując w pełni zautomatyzowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, ARIADNEXT oferuje firmom i rządom możliwość natychmiastowego budowania relacji opartych na zaufaniu z klientami i obywatelami. Rozwiązania te pozwalają sprostać wyzwaniom regulacyjnym i wymaganiom w zakresie przeciwdziałania oszustwom, jednocześnie stawiając na pierwszym miejscu customer experience i cyfrową transformację. Rozwiązania ARIADNEXT zdobyły już ponad 300 klientów w Europie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj