Viaplay chce rzucić wyzwanie gigantom streamingu i zapowiada, że będzie grać ostro, aby osiągnąć swój cel – być pierwszym wyborem w rozrywce.

Ruszamy dziś w Polsce. To bardzo ważny dzień dla nas” – mówił Anders Jensen, prezes Nordic Entertainment Group (NENT), operatora platformy streamingowej Viaplay podczas konferencji prasowej.

Ocenił, że streaming zmienił sposób dostarczania treści rozrywkowych i płacenia za ofertę, otworzył szeroki wybór i łatwość dostępu, co w efekcie doprowadziło do zmiany modeli biznesowych nadawców treści.

Zdecydowaliśmy się wejść w to na 100%. Cały kontent musi iść najpierw w streaming. Platforma musi być najwyższej jakości, co wymaga fundamentalnych inwestycji w technologię, a my zainwestowaliśmy w to bardzo duże pieniądze. W efekcie obiecujemy bardzo solidną i stabilną przestrzeń dla odbiorców. Streaming jest lepszy dla odbiorcy, który sam decyduje kiedy, gdzie, i ile chce obejrzeć, a wszystko jest dostępne bez limitów” – wskazał CEO NENT.

Viaplay, polska reklama

Prezes podkreślił, że od początku działania sport jest w DNA firmy.

Na tym rozbudowujemy naszą ofertę. Streaming to gra skali – chcemy być jak najwięksi, więc Skandynawia to za mało. Celujemy w zdecydowanie więcej. Stąd międzynarodowa ekspansja Viaplay i chcemy rozwijać się bardzo szybko. Rozwój technologii 5G nam bardzo sprzyja. Mamy długą listę krajów na przyszłość, a Polska była wysoko na tej liście, stąd nasza obecność tutaj” – dodał Jensen.

Dodał, że Polska jest blisko skandynawskiej siedziby firmy, co jest dobre od strony technologicznego funkcjonowania platformy.

Polska to duży, szybko rozwijający się kraj z silną infrastrukturą. Dodatkowo jest pełen kreatywnych ludzi, co chcemy wykorzystać w naszych planach tworzenia oryginalnych treści. Wydaje nam się też, że lokalni nadawcy nie wykorzystali w pełni potencjału streamingu, nie zaoferowali pełnych korzyści odbiorcom. Dlatego chcemy to zaadresować, a Polska jest dla nas bardzo, bardzo atrakcyjnym rynkiem” – stwierdził prezes.

W jego ocenie, jedną z przewag konkurencyjnych ma być systematyczne tworzenie własnego kontentu.

Język treści przestał się liczyć, za to po prostu świetny kontent jest teraz kluczowy. Nasze własne produkcje ze sportem i innymi treściami tworzą naszą unikalną propozycję. Jednocześnie dobry internet wystarczy, aby mieć do tego wszystkiego dostęp, wystarczy ściągnąć apke. Jedna opłata i bez reklam” – dodał Jensen.

Zauważył, że nadal sporo rynku medialnego to tradycyjny odbiór treści.

Stąd współpraca z Vectrą, UPC i zapewne kolejnymi partnerami. Uważam, że w efekcie Viaplay jest już dostępny dla wszystkich w Polsce.  Dajemy pierwszy miesiąc bez opłat, bez długich kontraktów, z łatwą możliwością rezygnacji. Tworzymy coś wyjątkowego, zmieniamy sytuację rynkową – odbiorcy i kreatywne środowiska w Polsce zyskają” – zapowiedział prezes.

Opisując NENT zaznaczył, że to unikalna firma mediowa, zdecentralizowana i zdywersyfikowana, stawiająca na szybkie decyzje kontentowe.

To daje energię i jest dobre dla innowacji. W Polsce musimy być jednocześnie międzynarodową i polską firmą” – podsumował prezes NENT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj