Tomasz Gąsienica – Szostak i Rafał Krawczyński, członkowie zarządu Ignibit, w wypowiedzi dla ISBtech o genezie i rozwoju producenta gier.
Historia i plany Ignibit
Jesteśmy jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek w branży VR. Działamy na rynku od 2016 roku. Łączymy trzy linie biznesowe co zapewnia firmie stabilność i powoduje, że maksymalizujemy wykorzystanie pojawiających się szans rynkowych w tym segmencie.
Realizujemy szereg projektów komercyjnych z zakresu technologii VR i AR, w tym dla globalnych marek takich jak: Volkswagen, Saab Technologies, Mitsubishi czy Cadillac. We wrześniu 2020 roku na rynek trafił nasz pierwszy autorski tytuł gamingowy VR ZeroKilled. To taktyczna wieloosobowa strzelanka, typowy element do zastosowania w projektach z rodzaju e-sport.
W ub. roku dołączyliśmy do grupy PlayWay, która jest naszym strategicznym partnerem. Dzięki tej współpracy mamy m.in. możliwość realizacji portowania do świata wirtualnej rzeczywistości takich tytułów jak Agony czy Bum Simulator.
Tak jak wspominaliśmy, obecnie opracowujemy VR-ową wersję jednego z najmroczniejszych survival- horrorów ostatnich lat, Agony. Wersja na PC gry została wyprodukowana przez MadMind Studio. Agony VR powinno pojawić się na rynku w okolicach Q3 br.
Przygotowujemy się także do przeniesienia gry Bum Simulator na VR. To projekt realizowany na zlecenie studia Ragged Games. Prace rozpoczniemy niedługo po premierze w wersji na PC, czyli w Q2 br. Premierę VR-owej wersji planujemy na 2022 rok.
Model biznesowy
Zespół Ignibit obecnie składa się z 14 osób, które posiadają wieloletnie doświadczenie produkcyjne, brali udział w licznych projektach gamingowych oraz komercyjnych. Nasza firma działa w oparciu o trzy linie biznesowe: portowanie gier PC na VR, autorskie produkcje gier VR oraz realizację strategicznych kontraktów komercyjnych.
Autorskie projekty
W najbliższym czasie chcemy rozpocząć prace nad naszymi dwoma nowymi autorskimi projektami. Jedna z produkcji będzie osadzona w gatunku survival-symulator. Akcja gry rozgrywać się będzie w kosmosie. Drugi projekt to ciekawa koncepcyjnie strzelanka utrzymana w oryginalnej szacie graficznej.
Autorskie tytuły chcemy dedykować szerokiemu gronu odbiorców. Dlatego też oprócz wersji VR-owej będziemy rozważać produkcje PC-towe. Premiera pierwszego z nich zaplanowana została na 2022 rok.
Oferta publiczna
23 marca rozpoczęliśmy ofertę publiczną akcji serii E. Z pierwszej transzy, która skierowana jest do większych inwestorów, chcemy pozyskać 1 mln PLN. Celem kolejnej rundy, której rozpoczęcie planowane jest na 30 marca, jest kwota 0,5 mln PLN. Druga transza oferty kierowana jest do wszystkich zainteresowanych. Jej szczegóły dostępne są na platformie CrowdConnect.
Środki pozyskane od inwestorów chcemy przeznaczyć na portowanie gier Agony i Bum Simulator na urządzenia VR, rozpoczęcie prac nad autorską produkcją, a także zwiększenie kapitału obrotowego w celu przyspieszenia realizacji założonych celów oraz możliwości rozpoczęcia nowych projektów.
Projekty biznesowe
Koncentrujemy się na dużych kontraktach o znaczeniu strategicznym dla spółki. Aktualnie realizujemy kompleksowy projekt dla jednej z polskich uczelni wyższych Projekt obejmuje dostawę sześciu modułów edukacyjnych w technologii Virtual Reality. To największa jak dotąd realizacja VR dla instytucji edukacyjnej.
Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w procesie podnoszenia jakości kształcenia studentów oraz lepszego ich przygotowania do pracy zawodowej. Prowadzimy również rozmowy z podmiotami z branży medycznej i militarnej.
Plany rozwoju
Planujemy kontynuować działalność realizowaną w oparciu o portowanie gier PC na VR, autorskie produkcje gier VR oraz realizację strategicznych kontraktów komercyjnych. Oczywiście będziemy dalej z obserwować otoczenie, tak aby na bieżąco reagować na potrzeby rynku.
W planach na ten rok mamy dołączenie do grona spółek publicznych. Planujemy wprowadzenie akcji Ignibit do obrotu na rynku NewConnect. Rozpoczęliśmy już prace nad Dokumentem Informacyjnym, który planujemy złożyć do GPW w Warszawie we wrześniu. Liczymy na debiut w Q4, jednak dokładny termin oczywiście uzależniony jest od decyzji Giełdy.
Z wejściem na giełdę wiążemy wiele korzyści. Liczymy na to, że po dołączeniu do grona spółek publicznych zwiększy się wiarygodność spółki, jej transparentność, płynność akcji. Liczymy także na pozyskanie nowych partnerów biznesowych, zarówno polskich jak i zagranicznych.