Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment, w rozmowie z ISBtech o harmonogramie gier studia, planach rozwojowych i obecności na giełdzie.
W 2019 i 2020 r. pozyskaliście środki od inwestorów. Jak idzie Wam wydatkowanie tych środków?
Joanna Tynor: Z sukcesem zrealizowaliśmy w ubiegłych latach dwie kampanie crowdfundingowe. Środki przeznaczamy zgodnie z założeniami. Na bieżąco rozwijamy nasze produkcje, które ewoluowały w związku z bardzo dużym zainteresowaniem graczy.
Zaprezentowane dema zarówno Gas Station Simulator jak i Winter Survival Simulator szybko podbiły serca graczy i mamy już solidną bazę wishlist, jak i feedback, że kierunek naszych działań pokrywa się z oczekiwaniami graczy. Dodatkowo zaprezentowany po demie prolog Gas Station Simulator: Early Days, spotkał się z jeszcze lepszym przyjęciem i na dziś mamy już ponad 250 tysięcy jego pobrań.
Modernizujemy sprzęt, na którym pracujemy, co przekłada się na efekty naszej pracy. Zatrudniliśmy osoby zajmujące się marketingiem oraz community managementem.
Nad jakimi projektami pracujecie obecnie, jak wygląda harmonogram premier?
Obecnie pracujemy nad Gas Station Simulator, Winter Survival Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contraband oraz nad naszym flagowym projektem Red Frost. Gas Station Simulator, który jak już wspomniałam cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, i jest to tytuł, który jest najbliżej swojej premiery. Gra pojawi się na rynku już w sierpniu. Dokładną datę premiery Gas Station Simulator podamy już wkrótce.
Kolejny tytuł, który będziemy wydawać to Winter Survival Simulator, przy produkcji którego rolę konsultanta pełni podróżnik Marek Kamiński.
Ponadto na początku czerwca zapowiedzieliśmy drugą część naszego pierwszego, autorskiego projektu – Treasure Hunter Simulator i aktualnie badamy poziom zainteresowania tytułem. Warto wspomnieć, że w lipcu premierę miała konsolowa wersja pierwszej części Treasure Hunter Simulator na konsole Xbox oraz PS4. O kolejnych datach premier będziemy komunikowali w odpowiednim czasie.
Ciekawą propozycją w Waszym portfolio jest Winter Survival Simulator, inspirowany wyprawami Marka Kamińskiego? Jak wygląda współpraca ze znanym podróżnikiem. Co pokażecie w trybie Early Access?
Projekt faktycznie spotkał się z rewelacyjnym przyjęciem, a my sami również wiążemy z nim olbrzymie nadzieje. Dzięki współpracy z survivalistą i zdobywcą obu biegunów Ziemi, Markiem Kamińskim, będziemy mogli pokazać graczom m.in. jak małe rzeczy mają czasami kolosalne znaczenie przy wyprawach lub sytuacjach survivalowych.
Na razie jeszcze za wcześnie na zdradzanie szczegółów, natomiast wszelkie informacje dotyczące projektu można obserwować na naszych social mediach oraz karcie Steam.
W ostatnich miesiącach zawarliście kilka umów partnerskich, m.in. z Bored Games i Movie Games Mobile. Czego dotyczą?
Staramy się w możliwie najszerszych płaszczyznach monetyzować nasze produkcje. Umowa z Bored Games dotyczy wersji planszowych naszych gier, a umowa z Movie Games Mobile dotyczy portu naszych gier na urządzenia mobilne.
Widzimy olbrzymi potencjał w segmencie gier planszowych, jak i mobilnych, dlatego wierzymy, że zawarte kontrakty pozytywnie wpłyną na osiągnięte w przyszłości wyniki finansowe spółki.
Niedawno wydaliście prolog do Gas Station Simulator do wersji na PC. Jak wygląda obecna wishlista i jakim zainteresowaniem cieszy się prolog? Czy będzie tez wersja na konsole?
Prolog od początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a ponad 250.000 pobrań tytułu jest na to najlepszym dowodem. Społeczność wokół gry jest bardzo zaangażowana i aktywnie komunikuje się z nami, dzieląc się swoimi uwagami oraz pomysłami. Wersje na konsole PS4 oraz Xbox zakomunikowaliśmy przy okazji zawarcia listu intencyjnego z MD Games, które będzie odpowiedzialne za porty.
Łącznie nasze wishlisty sięgają już prawie 300 tys. zapisów, z czego jesteśmy niesamowicie
zadowoleni, jak i z tempa w jakim się budują.
MD Games wykonało niedawno port Treasure Hunter Simulator. Gra 2 lipca zadebiutowała na PlayStation4 i Xbox One. Jak wygląda zainteresowanie graczy? Czy może Pani zdradzić wyniki sprzedaży tej wersji?
Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania graczy tytułem, ponieważ projekt, który na rynku gier PC jest od końca 2018 roku, również bardzo przypadł do gustu konsolowym graczom. Komunikacja ze społecznością jest bardzo dobra i pokazuje, że tytuł dostarcza właściwych doznań. Na ten moment jest jeszcze za wcześnie by zdradzić wyniki sprzedaży.
W kwietniu akcje DRAGO entertainment zadebiutowały na NewConnect. Jak Pani ocenia ten czas w spółce, czy bycie spółka publiczną ułatwia Państwu pracę? Co zmieniło się w spółce od czasu debiutu na giełdzie?
Przygotowania do debiutu to z pewnością niesamowicie wytężony czas działań dla DRAGO jak i dla nas – jej właścicieli. Jesteśmy szczęśliwi, że pomimo pandemicznego 2020 roku, udało się sfinalizować wszelkie procedury, które umożliwiły nam debiut 28 kwietnia.
W samym działaniu spółki, poza formalnościami, których nam przybyło, nie zmieniło się wiele. Cały czas ciężko pracujemy, aby zaprezentować projekty o najwyższej jakości. Czujemy oczywiście olbrzymią odpowiedzialność wobec akcjonariuszy, którzy nam zaufali i nabyli nasze akcje, więc robimy co w naszej mocy, aby byli ze swojej inwestycji zadowoleni.
Jakie są najbliższe plany rozwoju studia?
Na ten moment skupiamy się na dwóch najbliższych premierach: Gas Station Simulator oraz Winter Survival Simulator – będą to dla DRAGO bardzo ważne momenty. Planów i pomysłów na dalszy rozwój spółki jest wiele, ale o tym będziemy informować na bieżąco.
Czy planujecie pozyskiwanie dodatkowych środków w perspektywie roku?
Na ten moment nie mamy takich planów.