Wojciech Bieńkowski, prezes 4Fun Media (w trakcie zmiany nazwy na Digital Network), w rozmowie z ISBtech o rozwoju biznesu, potencjale reklamy zewnętrznej i wsparciu medialnemu w obliczu sytuacji geopolitycznej.

4fun Media opublikowało – po raz pierwszy – miesięczne wyniki sprzedażowe, za styczeń br. Jak Pan je ocenia?

Bardzo dobre wyniki sprzedaży to jeden z efektów zmian w grupie 4fun Media. Strategicznie koncentrujemy się na dynamicznie rosnącym rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Poprzez naszą spółkę zależną Screen Network SA, zarządzamy największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych LED. Codziennie docieramy z przekazem reklamowym do ponad 6,2 mln konsumentów.

Status zdecydowanego lidera rynku przekłada się na nasze wyniki sprzedaży. Skonsolidowane przychody 4fun Media w styczniu 2022 roku wyniosły 2,046 mln zł i były o 25% wyższe w stosunku do stycznia 2021 roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przychodów na poziomie grupy, jak również samej Screen Network, która w omawianym okresie osiągnęła przychody w wysokości 1,857 mln zł, tj. o 35%. więcej niż rok wcześniej.

Czy na ich podstawie można przewidzieć jak będą się kształtować wyniki finansowe spółki w 2022 roku?

Wyniki zapowiadają bardzo dobry rok. Bierzemy pod uwagę i analizujemy sytuację geopolityczną i wpływ wojny w Ukrainie na polską gospodarkę. Na tym etapie nie widzimy potencjału do wystąpienia istotnych ryzyk dla biznesu 4fun Media.

Rośnie zainteresowanie naszą ofertą wśród reklamodawców, w tym podmiotów publicznych. Jest to przede wszystkim efektem przyśpieszającej transformacji rynku reklamy zewnętrznej do segmentu cyfrowego. Oznacza to odchodzenie od plakatów wyklejanych na tradycyjnych bilbordach i przechodzenie reklamy na ekrany cyfrowe LED. Przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał.

Na dojrzałych rynkach udział segmentu cyfrowego w całości reklamy zewnętrznej dochodzi do 50%, średnio na świecie wynosi 30%. W Polsce, będącej na wczesnym etapie zmiany osiągną w 2021 roku 15%.

Chcemy, żeby Screen Network był głównym beneficjentem transformacji rynku o wartości
szacowanej na 700 mln zł. Trzeba wyraźnie podkreślić, że jako lider segmentu digital mamy apetyt i potencjał na więcej. W ostatnich miesiącach przedłużyliśmy trzy najważniejsze kontrakty reklamowe, gwarantujące istotną część przychodów na kolejne lata.

Choć raport roczny za 2021 rok nie został jeszcze opublikowany, to czy może Pan ocenić miniony rok na podstawie dostępnych danych?

Umacniamy się na pozycji lidera rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Zwiększyliśmy nasz udział w segmencie (w 2019 r. było to 35,4%, a w 2020 roku 45,7%; dane: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej oraz szacunki własne). Dane te pokazują potencjał do dalszych wzrostów, tym bardziej, że pojemność reklamowa naszej sieci ekranów jest istotnie większa niż jej aktualne wykorzystanie.

Po trzech kwartałach 2021 roku sprzedaż z działalności kontynuowanej wzrosła o 33% i wyniosła 22 mln zł. Wygenerowaliśmy zysk EBITDA na poziomie 8 mln zł oraz zysk netto 6,5 mln zł. Ubiegły rok był dla 4Fun Media okresem zwiększenia rentowności.

Obserwowaliśmy dynamiczny rozwój Screen Network i widzimy ogromny potencjał rozwoju cyfrowej reklamy zewnętrznej. Stąd decyzja o koncentracji działalności grupy kapitałowej na tym rynku.

Proces ożywienia przyśpiesza. Notujemy ogromne zainteresowanie nośnikami klasy Super Screen. Spodziewamy się kontynuacji dobrych wyników finansowych i liczymy, że rok 2022 będzie udany.

Na froncie misyjnym jesteśmy bardzo aktywni i obecni w codziennym życiu społeczności miejskich. Ułatwiamy je podając m.in. temperaturę powietrza, stopień jego zanieczyszczenia, alarmy centrum RCB i inne.

Wiemy już jaki był dla 4fun Media poprzedni rok. A jakie są plany spółki na najbliższe miesiące?

Priorytetem numer 1 jest maksymalne wykorzystanie potencjału naszej sieci ekranów. Przypomnę, że to ponad 20 tys. nośników, w tym jedyne w Polsce ekrany Super Screen. Emitowane na nich treści docierają codziennie do ponad 6,2 mln konsumentów. Równie ważna jest dalsza poprawa rentowności marży brutto i marży ebitda.

Pracujemy nad strategią Digital Network [zmiana nazwy w trakcie]. Jej filarem jest rosnący w dwucyfrowym tempie rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej. Strategię ogłosimy w perspektywie najbliższych miesięcy, po publikacji wyników rocznych.

Zamierzamy również ogłosić politykę dywidendową. Wszystkie działania uzupełniamy regularną komunikacją z akcjonariuszami i inwestorami, czego przykładem jest rozpoczęta w lutym publikacja miesięcznych wyników sprzedaży. Warto również wspomnieć o rozwoju sieci ekranów, m.in. poprzez dalszą optymalizację lokalizacji oraz sukcesywną wymianę na bardziej energooszczędne.

Z uwagi na bieżące wydarzenia nie mogę nie zadać Panu tego pytania. Jaki wpływ na działalność 4fun Media i polski rynek reklamy zewnętrznej ma wojna w Ukrainie?

Branża mediów i reklamy stanęła na wysokości zadania wykorzystując zasoby na potrzeby wsparcia komunikacji z uchodźcami i na ich rzecz. Niesiemy pomoc poprzez wspieranie działań informacyjnych, zwalczanie dezinformacji, czy wspieranie akcji pomocowych. Z punktu widzenia operacji grupy kapitałowej wojna nie wpływa na prowadzoną przez nas działalność. Skupiamy się na realizacji kontraktów oraz bardzo aktywnym wsparciu działań na rzecz Ukrainy. Udostępniamy sieć ekranów na potrzeby komunikacji dla i z Ukraińcami, zwłaszcza w tak kluczowych lokalizacjach jak dworce kolejowe czy centra komunikacyjne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj