Udział Oferteo.pl w rynku online on demand home services w Polsce, liczony na bazie wskaźnika number of visits (liczba odsłon) wyniósł na koniec maja 2021 roku 68% [1], co oznacza wzrost w porównaniu z końcem 2020 roku o 3 p.p., a w relacji do 2017 rokiem o 18 p.p.
„Powyższa statystyka czyni firmę liderem krajowego rynku. Od momentu uruchomienia platformy Oferteo.pl w 2008 roku systematycznie zwiększamy skalę działania. Nasz wzrost napędzają stale poprawiane KPI, takie jak liczba odsłon czy współczynnik konwersji, skuteczny e-marketing oraz zdywersyfikowane kanały sprzedaży, wspierane trwałą koniunkturą w sektorze handlu internetowego. Wykorzystujemy w pełni skalowalne, autorskie oprogramowanie” – mówi Jarosław Pieczonka, członek zarządu,
dyrektor działu rozwoju oprogramowania w Oferteo.pl.
„Nasz zespół IT wdraża nowoczesne rozwiązania we współpracy z działami biznesowymi, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, co kreuje synergie i dodaje procesom efektywności. Oferteo.pl unowocześnia możliwości swojej platformy m.in. w oparciu o własne zaplecze technologiczne oraz w szybkim tempie zwiększa bazę użytkowników, korzystając m.in. z dynamicznego rozwoju branży e-commerce” – dodaje prezes.
Działanie w modelu online on demand home services oznacza, że Oferteo.pl udostępnia platformę on-line dającą możliwość dotarcia wykonawcom usług i dostawcom produktów do klientów.
„Konsumenci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty. Nasz system wyselekcjonuje dla nich odpowiednie firmy, które zostaną powiadomione o zapytaniu z ich branży i regionu geograficznego i możliwości złożenia oferty. Rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas osobom poszukującym wykonawców, a dostawcom usług dotrzeć do nowych klientów – dodaje Przemysław Dziemieszkiewicz, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Oferteo.pl.
Jak podkreśla Karol Grygiel, członek zarządu, dyrektor działu marketingu w Oferteo.pl, dodatkową wartością oferowaną przez firmę jest wzrost widoczności wykonawców usług i dostawców produktów w sieci, bez konieczności uruchamiania przez nich dedykowanej strony internetowej. Wskazuje ponadto, że Oferteo.pl w pełni wykorzystuje możliwości SEO do generowania ruchu na platformie.
„Odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarce jest szczególnie istotne dla mniejszych przedsiębiorstw, w tym niewielkich firm rodzinnych, które, dzięki Oferteo.pl zyskują dużą widoczność bez konieczności angażowania istotnych nakładów finansowych – mówi Grygiel.
Stworzona przez firmę platforma on-line oparta jest o nowoczesne i szeroko stosowane języki programowania oraz rozwiązania open source. Wykorzystuje zewnętrzne centra danych najwyższej klasy dostawców hostingu oraz architekturę wysokiej dostępności, opartej na dedykowanych serwerach chmurowych.
Przemysław Dziemieszkiewicz, Jarosław Pieczonka oraz Karol Grygiel są założycielami Oferteo.pl. Uważają, że segment online on demand home services, będący częścią dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce, ma przed sobą bardzo obiecującą perspektywę wzrostu. Zwracają uwagę na fakt, że ten model biznesowy wpisuje się w aktualne trendy handlu internetowego oraz oczekiwania użytkowników i konsumentów, którzy chcą otrzymać profesjonalną usługę lub produkt możliwie szybko, w konkurencyjnej cenie.
Zgodnie z szacunkami Research and Markets globalna wartość rynku online on-demand home services wzrośnie w latach 2021-2025 o 4,73 bln USD, przy CAGR (średnia roczna stopa wzrostu) wynoszącym 70% [2]
[1] Źródło: Similar Web.com, Google Analytics. Dane uwzględniają bezpośrednich konkurentów spółki
[2] Źródło: Research and Markets: Global Online On-demand Home Services Market 2021-2025