Cloud Technologies podsumował operacyjnie I półrocze 2021 roku, segment Data enrichment skutecznie napędza wzrost firmy, poinformował ISBtech prezes Piotr Prajsnar.
„Z początkiem II kwartału przedstawiliśmy nasze strategiczne plany na 2021 rok, które obejmowały działania w trzech istotnych obszarach: globalizacji, międzynarodowych akwizycji i rozwoju własnych technologii. Podsumowując I półrocze, z dużym zadowoleniem patrzymy na wykonaną przez nas pracę i cele, które udało nam się zrealizować. Szczególnie cieszą duże wzrosty w segmencie Data enrichment, obejmującym sprzedaż danych i technologii, co dowodzi skuteczności naszej strategii i skalowalności naszego modelu biznesowego. Dynamika wzrostu sprzedaży danych do kluczowych klientów według ostatnich raportów z kwietnia i maja wyniosła odpowiednio 346% r/r i 314% r/r, a marża tego segmentu w I kwartale br. sięgnęła blisko 70% – mówi Prajsnar.
Najważniejszy obszar rozwoju spółki – Data enrichment – obejmuje sprzedaż danych i technologii do ich przetwarzania. Firma konsekwentnie realizuje swoją strategię mającą na celu dalszą globalizację sprzedaży danych, dokonuje międzynarodowych akwizycji oraz dąży do komercjalizacji swoich technologii.
„Aby rozszerzyć zasięg sprzedaży naszych danych, w czerwcu nabyliśmy udziały w hiszpańskiej spółce The Linea1 MKT S.L. z branży marketingu internetowego. Akwizycja umożliwi nam szybkie dotarcie z naszymi danymi do nowych klientów. Rozwijamy też posiadane zaplecze technologiczne – w kwietniu założyliśmy spółkę OnPropsects Ltd w Wielkiej Brytanii, aby komercjalizować naszą platformę DSP, służącą do sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie – dodaje Piotr Prajsnar.
Według najnowszego raportu globalnej agencji Zenith, wartość rynku reklamy cyfrowej zanotuje w 2021 roku wzrost o 19% r/r, znacznie powyżej wzrostu całego rynku reklamy, którego dynamika wyniesie 11% r/r. Odpowiedź na duże zapotrzebowanie ze strony przedsiębiorstw i agencji reklamowych na wysokiej jakości anonimowe cyfrowe dane o internautach to główna działalność Cloud Technologies. Dodatkowo, spółka koncentruje się przede wszystkim na rynku USA, który w 2021 roku będzie odpowiadał za 46% całego wzrostu globalnych wydatków reklamowych, które wyniosą 669 mld USD.
„Model biznesowy Cloud Technologies, który opiera się przede wszystkim na sprzedaży danych, jest beneficjentem rosnącego rynku reklamy internetowej i przenoszenia się aktywności do kanału online. Reklama cyfrowa to coraz popularniejszy i odznaczający się wysoką skutecznością sposób na wzrost rozpoznawalności marki, co odzwierciedla trend wzmożonych inwestycji ze strony dużych i małych przedsiębiorstw. Skalowalny i efektywny model biznesowy oraz sprzyjające otoczenie pozwalają nam ze spokojem patrzeć na kolejne okresy, w których spodziewamy się dalszych wzrostów Cloud Technologies i całego szerokiego rynku – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy.
Przyznam szczerze, że miło i przyjemnie się czyta Twój Portal. Masz wielki talent, ambicję i lekkie pióro… gratuluję 🙂