Cecile Arnaud, Director of International Development w Hardis Group, w komentarzu ekspeckim dla ISBtech o planach rozwojowych i możliwościach rozwiązania WMS Reflex.
Jesteśmy wiodącą europejską firmą w branży oprogramowania oraz rozwiązań WMS (Warehouse Management System) dla firm logistycznych. Wchodząc na nowy rynek, naszą ambicją jest znalezienie się w ciągu 5 lat w pierwszej trójce najlepszych dostawców wspomnianych rozwiązań.
Aby osiągnąć ten cel, nasze spółki muszą dynamicznie rozwijać się w zakresie sprzedaży, marketingu, dostaw (wdrożenia WMS) oraz wsparcia dla naszych klientów. Naszym celem jest jak najszybsze uzyskanie samodzielności przez polski oddział spółki.
Planujemy inwestować w sprzedaż i marketing, aby rozwijać markę Reflex, a także w zespół projektowy, aby móc realizować projekty w języku polskim na tutejszym rynku. Zamierzamy również wykorzystać nasze zasoby w Polsce, aby wdrażać WMS w Czechach, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
Jednym z kluczowych trendów, które chcemy wdrażać, jest wielokanałowa transformacja firm logistycznych. Chcemy pomóc polskim firmom w optymalizacji procesów logistycznych we wszystkich obszarach biznesu (w magazynach, ale także w sklepach i fabrykach), aby szybciej, z oczekiwaną jakością obsługi i po niższych kosztach, mogły dostarczać klientom produkty.
Polski rynek usług online rozwija się w Polsce z największą w Europie dynamiką 42% wzrostu. Stwarza to dużą presję w branży i stawia firmom nowe wyzwania. Przedsiębiorstwa zajmujące się handlem elektronicznym, detaliści oraz logistyka firm trzecich muszą mieć odpowiedni system WMS, który wspiera i przyspiesza ich rozwój.
Firmy z rynku e-commerce od lat z powodzeniem wykorzystują nasze rozwiązanie Reflex WMS do optymalizacji operacji magazynowych, sprostania wyzwaniom związanych z logistyką, wspierania ich rozwoju omnichannel i sprostania oczekiwaniom klientów.
Ponadto, od kilku lat widzimy, że nasi klienci mają coraz większe potrzeby w zakresie zarządzania logistyką poza magazynem, zwłaszcza w sklepach i fabrykach. Po kilku projektach w fabrykach i sklepach, które są dość specyficzne, zdecydowaliśmy się stworzyć dwa rozwiązania dostosowane do wspomnianych dwóch nowych obszarów logistycznych, którymi są Reflex In-Store Logistics i Reflex WMS dla fabryk.
Sklepy coraz częściej korzystają z usług omnichannel. Na przykład bardzo często można teraz odbierać zamówienia online w sklepie. Istnieje również kilka sklepów stacjonarnych, które pozwalają sprawdzić stan magazynowy w czasie rzeczywistym. Coraz częściej widzimy możliwość zarezerwowania zapasów w sklepie na kilka godzin. Te usługi powstają z dnia na dzień i wyznaczają nowe standardy. W czasie pandemii wielu sprzedawców detalicznych zaoferowało nowe możliwości odbioru towaru, takie jak „kliknij i odbierz”.
Wraz ze wzrostem liczby usług omnichannel, sprzedawcy detaliczni muszą dbać o niezawodność zapasów i optymalizować logistykę w sklepie, aby tworzyć dochodowe modele biznesowe, zapewniając jednocześnie wysoką jakość usług, jakiej oczekują klienci.
Kolejnym wyzwaniem, którym się zajmujemy, jest zarządzanie logistyką w fabrykach.
Nowe modele rynkowe mają również wpływ na fabryki, głównie dlatego, że terminy stają się coraz krótsze i wymagają pracy z mniejszą ilością zapasów, przy bardziej napiętych przepływach. Ponadto, handel elektroniczny wpływa również na inne wyzwania dla fabryk, takie jak tworzenie nowych usług, np. dropshipping czy produkcja spersonalizowanych produktów.
Nasze rozwiązania Reflex In Store i Reflex WMS for Factory są oparte na rdzeniu WMS, dzięki czemu wykorzystują technologię optymalizacji zapasów i zarządzania przepływem Reflex WMS. W ten sposób dystrybutorzy mają rozwiązanie w pełni dostosowane do ich potrzeb w wersji standardowej, które ma taką samą moc, solidność i algorytmy optymalizacji, co WMS, który istnieje na rynku od 30 lat i nieustannie wprowadza innowacje. Przeprowadzamy aktualizacje oprogramowania, które dotyczą trzech rozwiązań (magazyn, sklep i fabryka), dzięki czemu cały pakiet ewoluuje w tym samym czasie co rynek i jest aktualny.
Reflex WMS to sprawdzone rozwiązanie, uznane przez firmę Gartner za jedno z 11 wiodących rozwiązań oprogramowania do zarządzania magazynem w Europie. Jest wdrożony w 20 krajach, w 320 firmach i 1100 lokalizacjach i jest dostępny w 14 językach. Jest to nowoczesne i intuicyjne rozwiązanie (full web) z potężnymi algorytmami i funkcjami. Zapewnia również zaawansowane moduły Dashboard i Labour Management System, aby lepiej monitorować wydajność magazynów, a także WCS Master, aby ułatwić integrację i komunikację z różnymi mechanizacjami.
Reflex ma na celu sprostanie wyzwaniom logistycznym przedsiębiorstw w ich fabrykach, magazynach i punktach sprzedaży detalicznej oraz pomaga im zwiększyć wydajność i elastyczność, aby sprostać wyzwaniom związanym z logistyką wielokanałową. Posiadamy wiele referencji we wszystkich sektorach, w tym e-commerce / retail (bol.com, La Redoute), DIY (Castorama, Mano Mano), Fashion (Orsay, Gucci), FMCG (Duracell), Pharmaceuticals (Boiron, Bristol Meyers Squibb) , Motoryzacja (Stellantis, Renault) i Agrofurniture, 3PLs (FM Logistic, Rhenus, ten segment stanowi ponad 25% naszej zainstalowanej bazy).