9 listopada wystartowała sprzedaż pierwszej gry Sylen Studio Komornik: Nieskruszony. Produkcja stworzona na podstawie uniwersum książek Michała Gołkowskiego dostępna jest na najważniejszych platformach dystrybucji gier PC. O premierze gry, ale też o dalszych planach wydawniczych studia opowiedział prezes Sylen Studio, Marcin Janiszewski w wywiadzie dla ISBTech.
1. 9 listopada odbyła się premiera pierwszej gry Sylen Studio Komornik: Nieskruszony. Jak produkcja została odebrana przez graczy?
Muszę szczerze przyznać, że nasz zespół jest miło zaskoczony odzewem graczy. Komornik: Nieskruszony od dnia premiery utrzymuje w serwisie Steam recenzje graczy na poziomie „Bardzo Pozytywnym”.
Wierzymy, że produkcja zostanie potraktowana przez grających jako swego rodzaju przedsmak dla znacznie większego projektu gry Komornik w wersji RPG i jednocześnie przybliży tematykę uniwersum dla osób, które do tej pory nie miały do czynienia z serią książek.
2. Gra powstała przy współpracy z Michałem Gołkowskim pisarzem i twórcą książkowego uniwersum o tym samym tytule. Jak wyglądało zaangażowanie pisarza w tworzenie gry?
Michał Gołkowski pracuje w ramach zespołu gemedevowego i jest w stu procentach zaangażowany w pracę nad projektem. Całość warstwy fabularnej gry została napisana przez niego we współpracy z Maciejem Głowackim, który był nominowany w tym roku do nagrody Zajdla.
Taki rodzaj współpracy z zawodowymi pisarzami daje zespołowi ogromny komfort a zarazem bodziec do jeszcze lepszej jakościowo pracy. Biorąc pod uwagę obszerność tekstów, liczbę dialogów oraz opcji wyborów można pokusić się o stwierdzenie, że gra oferuje o wiele więcej zabawy z historią w niej opisaną niż czytelnicy znajdą w dotychczas napisanych przez Michała książkach.
3. Jak książkowe uniwersum Komornika przekłada się na grę? Czy wszystkie elementy są spójne, czy może jednak gra wychodzi poza ramy książki?
Obecność Michała Gołkowskiego na pokładzie naszego studia gwarantuje stuprocentową spójność z książkowym uniwersum pomimo tego, że jest to nowa, oddzielna opowieść. Akcja gry toczy się parę lat przed wydarzeniami opisanymi w oryginalnej trylogii i przedstawia losy Aniketosa Pierwszego – Komornika pracującego na usługach Góry. Jest to, zatem prolog do książkowej historii i w takiej formie gry docieramy zarówno do graczy jak i czytelników oferując przy tym możliwość wpływania na fabułę przez decyzje podejmowane podczas rozgrywki.
4. Czy osoby, które nie znały wcześniej książkowego uniwersum Komornika będą w stanie w pełni doświadczyć grę? A może gra zachęci takie osoby do lektury?
Dobra zabawa jest gwarantowana dla tych, co znają uniwersum jak i samych graczy, którzy kompletnie nie mieli z nim do czynienia. Projektując fabułę priorytetem dla zespołu było przedstawienie w grze unikalnego uniwersum Michała Gołkowskiego w formie przystępnej dla każdego odbiorcy. Dla fanów trylogii gra oferuje dodatkowo niedostępną dotychczas dla nich imersję ze światem Komornika.
5. Jak wyglądają dalsze plany wydawnicze Sylen Studio? Czy w przyszłości zamierzacie tworzyć również gry na podstawie innych książek fantasy?
Błędem byłoby zamykanie strategii spółki tylko na jedno uniwersum, w którym będą tworzone gry. Oczywiście na najbliższe lata priorytety działań zespołu są ściśle związane z uniwersum Komornika i grami w nim osadzonymi, ale bierzemy także już w tej chwili pod uwagę możliwości pozyskania praw do innych znanych marek, które idealnie wpasowałyby się w portfolio studia.
6. Czy podtrzymujecie plany związane z wejściem na NewConnect? Jeśli tak, to kiedy możemy spodziewać się debiutu?
Jak najbardziej podtrzymujemy wcześniej obrany kurs związany z wejściem na giełdę, działania z tym związane nabierają intensyfikacji z dnia na dzień. Cała procedura została rozpoczęta, jesteśmy po podpisaniu umowy z autoryzowanym doradcą, także przygoda z NewConnect jest już bliżej niż dalej.