Prezesi Klabatera Michał Gembicki i Robert Wesołowski, w wywiadzie dla ISBtech, odpowiedzieli na pytania dotyczące trwającej emisji akcji serii E, projekcie Crossroads Inn 2 i zbliżającej się premierze gry The Amazing American Circus.
Kiedy rozmawialiśmy w maju głównym tematem był The Amazing American Circus oraz rynek gier karcianych – teraz jesteście tuż przed wydaniem tej gry. Jakie Wasze nastroje przed premierą?
Zakończyliśmy pracę. Zespół zewnętrzny zamknął build PCtowy, a nasze wewnętrzne studio portingowe uzyskało certyfikację na gry na platformach: PlayStation, Xbox i Nintendo Switch. Jesteśmy gotowi, aby wprowadzić grę do sprzedaży 16. września.
The Amazing American Circus będzie dostępne na wszystkich platformach sprzętowych oraz w wielu sklepach cyfrowych o globalnym i regionalnym zasięgu m.in Steam, GOG, Humble, czy chińskie Sonkwo, koreański Stove, czy latynoamerykański Nuuvem. Udało nam się zapewnić grze możliwie jak najszerszą dystrybucję. o pierwsza premiera gry własnej produkcji symultanicznie dostępna na wszystkich platformach w historii spółki.
Długość gry szacowana jest na 15 godzin rozgrywki, na graczy czeka ponad 200 indywidualnie ilustrowanych kart i ponad 90 rozrzuconych po 4 regionach USA lokacji do odkrycia. Przygotowaliśmy solidną grę, w 5 wersjach językowych, z pełnym anglojęzycznym dubbingiem i masą wyzwań dla graczy,. Premiera The Amazing American Circus to zaledwie początek naszych działań wydawniczych zaplanowanych na drugą połowę bieżącego roku, wciąż w zanadrzu mamy kolejne wydarzenia.
W waszym kalendarzu wydawniczym na najbliższe miesiące macie aż 6 premier.
Skąd takie nastawienie na ilość?
Budując Klabatera zakładaliśmy, że rocznie w części wydawniczej będziemy chcieli wprowadzać do sprzedaży 3-4 tytuły multiplatformowe. Większa liczba premier w bieżącym roku wynika, z rozbicia niektórych wydań osobno na PC i konsole. Nie możemy jednak nazywać tego nastawieniem na ilość, wybieramy produkcje dopasowane do charakteru katalogu Klabatera.
Staramy się konsekwentnie budować ofertę gier typu Tycoon ( n.p Crossroads Inn, Big Pharma, czy zapowiedziany niedawno Weedcraft) oraz gier lżejszych, o rodzinnym charakterze takich jak: Effie, Castle in the Coast, czy May’s Adventures. Rozwój katalogu wydawniczego zapewnia stabilność nawet w przypadku braku dużych premier. Każda wydana/stworzona przez nas gra stanowi kapitał, z którego na przestrzeni najbliższych lat będziemy generować zyski.
Rozwijamy wszystkie odnogi naszego biznesu – tworzenie własnych produkcji, porting, wydawnictwo, a także wkraczamy na nowe tereny – już we wrześniu ruszy kampania promocyjna Crossroads Inn w wersji planszowej.
Nie jesteście pierwsi w swoich planach – 11Bit Studios rozbiło bank ogłaszając zbiórkę na planszową wersję Frostpunka, a Creepy Jar we współpracy z Galaktusem pracuje nad Green Hellem. Nie boicie się, że spóźniliście się z tą decyzją?
Nie ścigamy się o laur pierwszeństwa, tylko o satysfakcję klientów – graczy! Gry planszowe to segment zyskujący na wartości i popularności na całym świecie. Nic dziwnego więc, że powstają adaptacje gier wideo do gier planszowych i vice versa. ten nie omija również Polski.
W razie sukcesu Crossroads Inn: Gra Planszowa, segment gier planszowych stanowiłby uzupełnienie naszej działalności oraz został jednym z elementów nowej strategii rozwoju. W zakresie promocji nadchodzącej gry współpracujemy z serwisem Gamefound. Kampania ruszy we wrześniu. Wg licznych raportów, w tym tego przygotowanego przez Narodowe Centrum Kultury, jest to segment, który posiada wielu oddanych fanów, gotowych do udziału w wydarzeniach i konwentach, a co ważniejsze – do stałego rozbudowywania posiadanych kolekcji.
Wydaje się, że Crossroads Inn jest niezmiennie oczkiem w głowie Waszego zespołu. W ostatnich latach poza przygotowaniem planszówki, do gry dodaliście szereg DLC, i wydaliście ją na konsolach. Mało tego, celem trwającej emisji akcji serii E jest druga część tej gry.
Crossroads Inn jest największym dotychczasowym komercyjnym sukcesem spółki. Od premiery mija właśnie 2 lata, zatem najwyższy czas zabrać się za kontynuację. Hołdujemy zasadzie sformułowanej przez Sid’a Meiera, dlatego chcemy Crossroads Inn 2 mocno oprzeć na oryginale poprawiając te elementy, na które skarżyli się fani oraz dodać innowacje, które podniosą wartość nowej produkcji.
Pragniemy oczywiście rozwinąć i wzbogacić to, co było najlepsze w pierwszej części Crossroads Inn oraz znacznie zwiększyć skalę projektu. Emisja akcji serii E opiewa na 4 mln złotych i całość tej kwoty wiąże się z produkcją i promocją Crossroads Inn 2. Crossroads Inn 2 oprzemy na silniku Unity, co pozwoli nam na wyeliminować wiele problemów technicznych znanych z pierwszej części oraz znacznie podnieść jakość szaty graficznej. Prace nad sequelem mają potrwać dwa lata w przypadku udanej emisji akcji serii E ruszą już pod koniec września.
Wspomnieliście też o poszerzeniu zespołu studia. Rozumiem, że tak duży projekt
jak Crossroads Inn 2 będzie wymagał zatrudnienia nowych specjalistów?
Zdecydowanie tak. Zatrudniamy już blisko 30 osób, w studiu pracuje 12 osób. Obecnie poszukujemy do naszej załogi artystów 3D, animatorów oraz level designerów. Prace związane stricte z przygotowaniem gry planujemy rozpocząć pod koniec tego roku, tymczasem obecny zespół Spółki pracuje nad opracowaniem dokumentacji, koncepcji i projektowaniem mechanik.
Czyli od października cały zespół produkcyjny Klabatera będzie żył projektem
Crossroads Inn 2?
Bynajmniej – w najbliższych latach planujemy wydać łącznie 5 gier naszego autorstwa. Po premierze The Amazing American Circus, która nastąpi już 16. września, następną produkcją zespołu Klabatera będzie Moonshine Inc. Wrócimy w tej grze do gatunku tycoonów, oferując graczom możliwość rozbudowy tajnej bazy oraz zarządzania produkcją bimbru w klimacie popularnego amerykańskiego serialu Breaking Bad, czy Ozark.
Jednocześnie w kolejnych latach planujemy stworzyć kontynuację Heliborne oraz wydać zapowiedziane gry Best Month Ever, Weedcraft, Production Line, czy Orbit.Industries. Szczególnie uwagę chciałbym zwrócić na Best Month Ever – to będzie wyjątkowy projekt realizowany wraz z artystami Warszawskiej Szkoły Filmowej.