Asseco Poland liczy, że jego rozwiązania dla sektora finansowego mają znacznie szerszą perspektywę biznesową, na co wskazuje chociażby projekt w sektorze e-commerce, ocenił wiceprezes Artur Wiza.
„Wdrażamy duży projekt e-commerce. Liczymy, że będzie to wejście w nowy segment z rozwiązaniem w architekturze cloud, w którym klienci płacą za użytkowanie. Wierzymy, że nasze rozwiązania z bankowości mają znacznie większą perspektywę biznesową i będziemy je wprowadzać do kolejnych branż” – powiedział Wiza podczas prezentacji wynikowej.
Zaznaczył, że cyfryzacja się systematycznie rozwija, wszystkie branże jej potrzebują.
„My widzimy chociażby efekty wdrażania naszego podpisu elektronicznego. Wiele procesów w firmach zmienia się dzięki temu. Wyzwaniem jest z kolei zatrudnienie dużego zespołu. Na runku jest coraz większa konkurencja o pracownika. Gdybyśmy obecnie mieli perspektywę nowego ogromnego kontraktu to podchodzilibyśmy do tego ostrożnie, bo trudno zdobyć szybko duży zespół. W efekcie planujemy te procesy na bieżąco z klientami” -dodał wiceprezes.
Asseco Cloud działa już operacyjnie, dysponuje pięcioma centrami danych na 500 serwerów, obsługuje 400 klientów, a 90% usług jest w abonamencie. Będzie obsługiwać Asseco, ale też aktywnie zdobywać klientów Polsce i zagranicą.
Marek Panek, wiceprezes Asseco Poland, podsumowując wyników za I-III kw. 2021 stwierdził, że grupa patrzy na bieżący rok bardzo pozytywnie.
„Mamy solidne wzrosty na wszystkich poziomach, przychody znacznie nad 10 mld zł, a oprogramowanie własne wygenerowało ponad 8 mld. Wszystkie geografie i segmenty pokazały dwucyfrowe wzrosty. Kontynuujemy politykę akwizycyjną. Jesteśmy optymistycznie nastawieni na koniec roku na fali poziomów aktualnego backlog” – dodał Panek.
Segment polski wykazuje dobrą sytuację w administracji publicznej. „Kontynuowaliśmy dotychczasowe projekty i pozyskaliśmy nowe w tym roku. Przekłada się to na dużo pracy i coraz więcej projektów. Cieszy nas rozwój obszaru opieki zdrowotnej. To najlepszy rok w tym obszarze, wprowadziliśmy nową wersję systemu dla szpitali, wdrażamy ją w ramach serwisu i nowych umów. Asseco Data Systems zyskuje na projektach smart city. Umowa na ŚKUP zaczyna pokazyeać fajne przychody, podobny nowy projekt w Trójmieście to Innobatica. Świetnie idzie wspomniany podpis elektroniczny” – wymienił wiceprezes.
Dodał, że izraelska Formula Systems notuje wzrost organiczny i dzięki aktywnym akwizycjom. Efekt różnic kursowych na wyniki jest pomijalny, wskazał Panek. W Asseco International odnotował dalszy dynamiczny wzrost Asseco Enterprise Solutions i ASEE.
W bankowości segment ten napędza głownie Formula i jej Sapiens (urósł mocno w Europie dzięki akwizycjom) i Matrix. ASEE jest znaczącym kontrybutorem (zwłaszcza segment płatności). Z kolei ACE napędzają umowy w bankowości i ubezpieczeniach. Asseco PST też pokazało wzrost sprzedaży, wsparty akwizycją. Polska w bankowości idzie zgodnie z planem. Zrealizowano duży projekt migracji w dużym banku (połączenie dwóch instytucji), a także 3 duże wdrożenia systemu core’owego. ADS miał słabszy okres w infrastrukturze i leasingu. Zakończono również wdrożenie w PKO BP, przedstawiciele zarządu wskazali, że są bardzo zadowoleni z realizacji tego procesu i jego efektów.
W segmencie przedsiębiorstw zwrócono uwagę m.in. na rosnąca liczbę nowych projektów w Niemczech, a także na poprawę w CEIT, gdzie wcześniej były obawy w związku z pandemią i jej wpływem na sektor automotive.
„Kontynuujemy współpracę z PolsatPlus, gdzie na żywo działają już fragmenty naszego rozwiązania” – wskazał Panek.
Sektor publiczny to ponad 2,5 mld zł sprzedaży całej grupy, najwięcej kontrybuuje Izrael, gdzie zatwierdzono nowy budżet i jest nadzieja na nowe projekty w tym sektorze. Asseco notuje też dynamiczny wzrost w tym segmencie w Polsce, gdzie dzieją się duże wieloletnie projekty.