Paweł Waszak, prezes Dark Point Games, w wywiadzie dla ISBTech, opowiada o planach produktowych i giełdowych Dark Point Games na najbliższe miesiące. Ponadto dzieli się najświeższymi, niepublikowanymi jeszcze danymi z beta testów nadchodzącej gry.
W ostatnich tygodniach prowadziliście beta testy gry Achilles: Legends Untold. Chwaliliście się pierwszymi wynikami działań promocyjnych, w tym dużą widocznością na IGN i Twitch.tv. Jaki był odbiór gry?
Paweł Waszak, prezes Dark Point Games: W trakcie beta testów, liczba wyświetleń materiałów związanych z Achilles: Legends Untold na samym YouTube wyniosła blisko 2 miliony. Graczom i influencerom przypadły do gustu przygody Achillesa – w trakcie trwania bety, powstało aż 150 wideo przybliżających naszą grę szerszej publiczności. O naszym tytule pisali redaktorzy z całego świata – poza artykułem na IGN, publikacje pojawiły się w portalach Fextralife, Everyeye.it, a nawet japońskim GameSpark.
Według naszych danych informacje o grze trafiły do ponad 130 milionów czytelników z całego świata i liczymy, że sukces ten zaowocuje przy nadchodzącej premierze gry. Jest to dla nas bardzo ważne, gdyż Achilles: Legends Untold już w momencie debiutu w Early Access, będzie produkcją naprawdę wysokiej jakości.
Na jakim etapie produkcji jest oficjalnie gra? Czy na start Early Access będzie dostępny zapowiedziany na karcie Steam tryb kooperacji? Biorąc też pod uwagę niedawne problemy techniczne przy premierze WW3 od Farm 51 warto spytać jak wygląda przygotowanie trybu wieloosobowego od strony technologicznej?
P.W: Podczas premiery gry w formie Early Accessu gracze będą mogli zagrać w Prolog, który się dzieje w Troi, oraz na mapie Grecji, która jest bardziej otwartym światem. Gracze poznają początkową historię gry, oraz będą mieli dostęp do części zadań pobocznych.
W ramach Early Accessu będzie dostępny tryb kooperacji online dla dwóch osób. Będzie się on rozgrywał w osobnym trybie gry, a mianowicie w generowanych losowo levelach, dzięki czemu każda rozgrywka będzie unikatowa. Nasz co-op będzie rozwiązaniem typu drop in – drop out. Będzie można dołączyć do znajomych, zaprosić ich do naszej gry, albo korzystając z opcji quick join dołączyć do losowej osoby.
Jakich jeszcze nowości gracze powinni się spodziewać w Early Access? Czy istnieje już oficjalna roadmapa Achilles: Legends Untold na ten okres?
P.W: Podczas wersji Beta gracze mieli okazję zapoznać się z walką, która stanowi podstawę Achilles: Legends Untold. W Early Access będzie zaprezentowana “całość” tytułu, w tym oczywiście fabuła i wszelkie czynności uzupełniające rozgrywkę.
Jeśli chodzi o roadmapę to zostanie ona pokazana podczas premiery gry w EA.
Jak wygląda sytuacja w zakresie portów gry na pozostałe platformy?
P.W. : Posiadamy status certyfikowanego dewelopera na konsole Xbox i PlayStation. W związku z tym możemy bez przeszkód samodzielnie przygotować porty Achilles: Legends Untold. Zgodnie z naszym timelinem planujemy zgrać w czasie premierę pełnej wersji naszej gry na wszystkich platformach, co oznacza, że fani Achillesa, którzy chcą w niego zagrać na konsolach muszą poczekać do 2023 roku.
Mimo iż Achilles jest tytułowym bohaterem waszej gry, to imię pewnej mitologicznej bogini przewija się w materiałach prasowych przy każdej możliwej publikacji. Czemu GAIA jest tak ważna dla Dark Point Games?
P.W: GAIA odpowiada za akcje grupowe w Achilles: Legends Untold. Dzięki niej wrogowie obecni na ekranie posiadają dostęp do nowych możliwości, wynikających z umiejętności poszczególnych podmiotów sterowanych przez AI. Jednostki sterowane przez Sztuczną Inteligencję, zwani też aktorami, razem mogą tworzyć formację, czy chronić najważniejszą jednostkę. Dzięki temu na przykład, atakowany przez gracza łucznik odskoczy do tytu, a do dalszej relokacji użyje np. sojusznika, wybijając się z jego tarczy.
Jak wygląda ten system od kuchni? Możesz powiedzieć coś więcej o technologii stojącej za tym rozwiązaniem? Czy wystarczy do tego tylko przygotowanie odpowiednich algorytmów i skryptów?
P.W: Każdy przeciwnik we własnym zakresie korzysta z pewnego zbioru zachowań typu idź, atakuj, unikaj itp. GAIA z tego zestawu wybiera potrzebne zachowania i składa je w ciąg, który daje konkretny efekt, na przykład wybicie się od tarczy. Do tego uruchamia poszczególne akcje w sposób zsynchronizowany aby każdy przeciwnik odegrał swoją rolę w ściśle określonym momencie. Żeby to mogło działać GAIA cały czas monitoruje sytuację w grze i analizuje kiedy, którą z akcji może uruchomić.
Każda z nich może być uruchomiona w dowolnym momencie, jeśli tylko warunki na to pozwalają. Więc nie ma tu żadnego “sztywnego oskryptowania”. Główną siłą tego systemu jest wydajność z jaką działa, analizując aktualny stan gry i dopasowuje akcje, które mogą być użyte, a następnie wybiera z nich tą, którą ostatecznie zobaczy gracz. A możliwości wyboru jest bardzo dużo.
Niejeden gracz z pewnością chciałby mieć na swoim stole figurkę Achillesa. Czy będzie wersja kolekcjonerska gry? Jeśli tak to kiedy?
P.W. : Od początku pragnęliśmy stworzyć figurkę Achillesa i wreszcie jesteśmy w stanie to marzenie zrealizować. Pierwsze z nich właśnie powstają i będą one stanowiły fantastyczną pamiątkę dla każdego gracza. Planujemy je rozdawać jako wyraz podziękowania dla osób zaangażowanych w promocję naszego tytułu, w szczególności influencerów.
W przypadku edycji kolekcjonerskich gry – na razie nie jestem w stanie przedstawić szczegółów – na takie wydanie składa się o wiele więcej czynników niż tylko figurki.
No właśnie, najbliższe miesiące. Poza rozwojem gry, zadeklarowaliście chęć wejścia na NewConnect. Na jakim etapie jesteście?
P.W: Jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku planujemy debiut na NewConnect. Rynek alternatywny jest zaledwie etapem naszego rozwoju, a celem jest główny parkiet. Liczymy, że już w 2023 akcje Dark Point Games zostaną przeniesione na rynek główny.
figurki rozdać influencerów? oni powiedzą i zareklamują wszystko za kasę i profity. Rozdajcie lepiej graczom w jakimś konkursie.