SAP obserwuje, że polskie firmy są ostrożne – najpierw obserwują, jak rozwiązania technologiczne działają u innych i dopiero jak się one sprawdzają to adoptują je w swoich organizacjach, poinformował ISBtech prezes SAP Polska, Thomas Duschek.
„Obserwujemy interesującą cechę polskiego rynku. Firmy najpierw patrzą, jak działa dane rozwiązanie u innych. Dopiero jak się sprawdzi to idą tym śladem. Chcemy zapewniać skuteczne działanie i sukces naszym klientom, aby inni podążali tym tropem. Jestem dumny, że tak wiele polskich firm jest otwartych na współpracę, chce stać się liderami innowacji” – powiedział ISBtech Duschek.
SAP w Polsce ma wielu klientów. Wśród nich jest KGHM wykorzystujący rozwiązania w chmurze, a także m.in. VOX, czy Pfleiderer Grajewo. Oceniając rynek zauważył, że nieprzewidywalność biznesu rośnie, a chmura może być elementem redefiniowania modeli biznesowych.
„W HR, zakupach, logistyce chmura już zyskała kluczowe znaczenie. Dowodem może być rosnąca popularność naszej platformy zakupowej SAP Ariba w Polsce. Nowi klienci interesują się rozwiązaniami ERP w chmurze. Setki firm dotychczas korzystających z dawniejszych wersji ERP pyta o chmurę. Partnerstwo z Google Cloud i certyfikacja regionu Google Cloud Warszawa dla S/4 HANA Cloud, private edition pojawia się więc w najlepszym momencie. Wiele branż musi przemyśleć jak prowadzić biznes, wychodzić naprzeciw wyzwaniom przyszłości, stwarzać najlepsze doświadczenia klienta. My rozbudowujemy sieć naszych partnerów w Polsce, którzy realizują migrację S/4HANA do chmury. Mamy już 14 partnerów w Polsce w tym zakresie” – dodał prezes SAP Polska.
SAP Polska chce rozwijać swoją obecność w sektorze publicznym i pozyskiwać nowych klientów w segmencie małych i średnich firm.
„Interesuje nas pozyskiwanie nowych klientów wśród małych i średnich firm, gdzie wzrost adopcji rozwiązań cyfrowych ERP jest znaczący. Obecnie największy potencjał wzrostu dla SAP to właśnie Mid Market” – powiedział ISBtech Duschek.
Zauważył, że coraz częściej firmy nie chcą już inwestować oddzielnie w systemy ERP i data center, kiedy wszystko mają dostępne w chmurze, u jednego dostawcy, co daje im przestrzeń do skalowania biznesu.
W 2020 rynek był trudny w związku z pandemią, a SAP Polska ten okres wykorzystał na „dużą transformację” w ramach portfolio i całej organizacji. Celuje ponadto w silne partnerstwa technologiczne. Ogłoszono ostatnio na szczeblu globalnym rozszerzenie partnerstwa z Google Cloud, ale również kontynuuje współpracę z Microsoft.
„W II kwartale tego roku potroiliśmy wartość sprzedaży w segmencie chmurowym SAP Polska, a IV kwartał 20220 roku był najlepszym w 25-letniej historii SAP w Polsce” – wskazał Duschek.
SAP Polska prowadzi rekrutacje w sprzedaży, development (obecnie łącznie ok. 50 nowych pozycji).
„Jesteśmy organizacją, do której pracownicy nie tylko chcą przychodzić, ale i wracać. Mamy w naszych szeregach pracowników, którzy po zdobyciu doświadczeń międzynarodowych wracają do SAP Polska, aby na polskim rynku wykorzystywać zdobytą wiedzę. Są też tacy, którzy awansują do struktur regionalnych. SAP stwarza swoim pracownikom wiele możliwości rozwoju” – podsumował Duschek.